زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شمار بیماران روانی در ولایت هرات ۲۲ درصد افزایش يافته است

شمار بیماران روانی در ولایت هرات ۲۲ درصد افزایش يافته است

author avatar
20 Feb 2019 - 17:31
شمار بیماران روانی در ولایت هرات ۲۲ درصد افزایش يافته است
author avatar
20 Feb 2019 - 17:31

هرات (پژواک، اول حوت ۹۷): مسئولان صحی در هرات می گویند که به تناسب یک سال گذشته، بر شمار بیماران روانی در ولایت هرات، ۲۲ درصد افزایش به میان آمده است.

داکتر وحید نورزاد مسئول بخش روان درمانی شفاخانه حوزوی هرات، به آژانس خبری پژواک گفت که مراجعین و دریافت کنندگان خدمات روان درمانی در این ولایت، نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

موصوف افزود که به طور میانگین، روزانه ۲۰۰ بیمار غرض تداوی به این بخش مراجعه می کنند؛ اما این رقم در سال گذشته به ۱۵۰ تن می رسید.

وی علاوه کرد که در طول سال گذشته، حدود ۵۴ هزار تن که ۳۵ هزار تن آنان را زنان تشکیل می دادند، مراجعه کرده بودند؛ اما امسال که یک ماه از آن باقی مانده است، ۶۶ هزار تن که ۴۱ هزار تن آنان را زنان تشکیل می داد، مراجعه و خدمات صحی را دریافت کرده اند.

به گفته او، در سال ۱۳۹۶ خورشیدی، ۱۹ هزار مرد دچار بیماری های روانی بوده اند و این رقم در سال روان، به ۲۵ هزار تن افزایش یافته است.

نوزراد خاطر نشان کرد که زنان، بیشترین افراد مصاب به بیماری های روانی اند که افسردگی و استرس عامل اصلی آن می باشد.

موصوف افزود که عمده ترین دلیل افزایش بیماری های روانی در زنان؛ خشونت، مشکلات خانوادگى، معتاد بودن همسر به مواد مخدر، فقر اقتصادی و بیکاری می باشد.

راضیه ۱۷ ساله که سال قبل با پسرعمه اش نامزد شده بود و اکنون نامزدش در ایران به سر می برد، یکی از بیماران روانی است که غرض درمان و مشوره صحی، به بخش تداوی بیماران روانی شفاخانه حوزوی هرات مراجعه کرده است.

وی گفت: «گاهی آن قدر دلم می ‌گیرد که می‌خواهم، روزها گریه کنم و جیغ بزنم.»

داکتران معالج وی می گویند با تحقیقی که انجام داده اند، یکی از اساسی ترین عوامل مبتلا شدن راضیه همین موضوع ازدواج زیر سن و هم دوری وی از شوهرش که مدت ها است در ایران به سر می برد، می باشد.

مادر شوهر راضیه گفت که عروسش، دختری درس خوان است و اکنون در صنف ۱۲ درس می خواند.

او گفت که چند روز قبل هنگامى که عروسش نماز می خواند، به چنین بیماری مبتلا گردیده که بعد از مراجعه به روان درمانى، اندکی حالتش بهتر شده؛ اما مانند گذشته نیست.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر