زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تاجران در واکنش به برخی مشکلات دروازه تورخم را مسدود نموده اند

تاجران در واکنش به برخی مشکلات دروازه تورخم را مسدود نموده اند

author avatar
21 Feb 2019 - 20:11
تاجران در واکنش به برخی مشکلات دروازه تورخم را مسدود نموده اند
author avatar
21 Feb 2019 - 20:11

جلال آباد (پژواک، ۲ حوت ۹۷): شماری تاجران افغان جهت حل مشکلات شان در شهرک تورخم، دروازه تورخم را به روی انتقال اموال ترانزیتی مسدود نموده اند.

آنان میگویند که وزارت مالیه در هرات صدها کانتینر پرزه جات موتر را اجازه نمی دهد که در پی آن خسارات هنگفت را متحمل شده اند.

تاجران معترض به تاریخ ۲ حوت، نزدیک خط دیورند در شهرک تورخم مربوط ولسوالی مومند دره خیمه را برپا کرده نموده است.

به اساس معلومات آنها، از چهار ماه گذشته بدینسو، ۱۷۰۰ موتر پرزه شونده آنها در گمرک ولایت هرات توقف داده شده که این امر باعث خساره به تاجران در تورخم شده است.

خلیل الرحمن شینواری یکتن از تاجران گفت که در جمع ۱۷۰۰ کانتینر، ۷۰۰ کانتینر مربوط تاجران تورخم میشوند که به کاروبار مردم ضربه بزرگ وارد نموده است.

نامبرده میگوید که چند بار صدای شان را بلند نموده؛ ولی مسؤولین در مقابل آنان بی تفاوت اند.

زیری گل یکتن از معترضین دیگر گفت، اگر مشکل آنها مرفوع نشود، مدت انسداد راه را تمدید خواهد کرد و به اعتراضات شان ادامه می دهند.

در عین حال، دکانداران و افراد دیگر دخیل در داد و ستد پرزه جات انتقاد میکنند که توقف کانتینرها در هرات کار آنها را یکسره با رکود مواجه نموده و هر روز صدها هزار افغانی خساره را متحمل میشوند.

رحمان الله یکتن از پرزه فروشان میگوید که در گذشته کار آنها رونق داشت، ولی از زمانیکه پرزه جات متوقف شده، مردم ندرتاً به تورخم رفت و آمد می کنند، بازار همه دکانداران کم رونق شده است.

عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی در پیوند به موضوع متذکره، به پژواک گفت که معضل از طریق ولایت با وزارت ذیصلاح شریک میشود و سپس نتایج آن را با اعتراض کنندگان درمیان خواهند گذاشت.

تورخم از جمله شهرک های مهم تجارتی کشور پنداشته میشود که با پاکستان از طریق همین شهرک تجارت صورت میگیرد؛ اما در سال های اخیر میزان تجارت از این مسیر تا حدی کمرنگ شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر