زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکمتیار: نیروهای خارجی بیرون شوند و حکومت بیطرف ایجاد گردد

حکمتیار: نیروهای خارجی بیرون شوند و حکومت بیطرف ایجاد گردد

author avatar
21 Feb 2019 - 16:07
حکمتیار: نیروهای خارجی بیرون شوند و حکومت بیطرف ایجاد گردد
author avatar
21 Feb 2019 - 16:07

کابل (پژواک، ٢ حوت ٩٧): رهبر حزب اسلامی حضور نیروهای خارجی درافغانستان وعدم موجودیت حکومت غیرجانبدار را عوامل دوام جنگ عنوان نموده و میگوید که عزل همه کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی اقدام غیرقانونی است.

 گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، این اظهارات را امروز در کابل طی نشست خبری ابراز داشت.

نامبرده گفت که برای پایان جنگ در افغانستان، باید نیروهای خارجی به اساس یک تقویم معقول، از کشور خارج شوند و حکومت فراگیر مورد پسند همه افغان ها ایجاد شود که ظرفیت کاری داشته باشد.

همچنان نامبرده گفت که بدون بررسی و صرف نظر از این که، اعضای مقصر کمیسیون های انتخابات را از غیرمقصر تفکیک شود، حکومت فیصله عزل همه کميشنران را صادر نمود.

موصوف این فیصله را نادرست عنوان نموده و گفت که حکومت باید یک هیئت مستقل را برای تحقیق در این عرصه توظیف میکرد و در پی نتایج بدست آمده فیصله صورت میگرفت.

وی افزود، درصورتیکه کمیشنران مجرم باشند، پس باید شرکای جرمی آنها نیز مجازات شوند و شریکان جرمی شان افراد اند که در تقرر آنها دست داشتند.

رهبر حزب اسلامی، انتخابات ولسی جرگه گذشته را مملو از تقلب عنوان نمود و از همه خواست تا برای شفافیت انتخابات ریاست جمهوری آینده مشترکاً کار نمایند.

موصوف گفت: ((ازهمه اشخاص دعوت میکنم که راه اصولی را اختیار نمایند، از رقابت های منفی انصراف ورزند، شوق به اقتدار رسیدن توسط  بيگانه گان را از سر بیرون کنند.))

 موصوف علاوه نمود که برخی نامزدان در کارزارهای انتخاباتی از امکانات دولتی استفاده میکنند که باید جلو آن گرفته شود.

نامبرده میگوید که ایجاد ولایت های جدید بخش از کمپاین های انتخاباتی است؛ اکنون امکانات و بودجه برای آن در دسترس نیست.

به قول رهبر حزب اسلامی، این اقدام سبب بروز مشکلات شده و اکنون باشندگان ولسوالی های دیگرمانند اهالی ولسوالی مقر می خواهند تا ولسوالی های شان به درجه ولایت ارتقا کنند.

نامبرده در خطاب به مردم افغانستان گفت: ((به خاین رای ندهید، حامی مفسد نباشید، درکنار وطنفروش قرار نگیرید، از صف چپاولگران دور باشید، آزمودن را آزمودن خطا است.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر