زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مقامات امنيتى ادعاى طالبان در مورد سقوط ولسوالی معروف قندهار را رد میکنند

مقامات امنيتى ادعاى طالبان در مورد سقوط ولسوالی معروف قندهار را رد میکنند

author avatar
23 Feb 2019 - 11:45
مقامات امنيتى ادعاى طالبان در مورد سقوط ولسوالی معروف قندهار را رد میکنند
author avatar
23 Feb 2019 - 11:45

قندهار (پژواک، ٤ حوت ۹۷): طالبان مدعی اند که مرکز ولسوالی معروف قندهار را بعد از دو سال محاصره، تحت کنترول خود درآورده اند؛ اما مقامات امنیتی این ادعای طالبان را رد کرده  و میگویند که مرکز ولسوالی را، از یک منطقه به منطقۀ دیگر منتقل کرده اند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان میگوید که مرکز و قوماندانی امنیۀ ولسوالی معروف را سقوط داده و نیروهای امنیتی از آن خارج شده اند.

وی می افزاید که مناطق دیگر این ولسوالی، تحت کنترول طالبان بود و تنها مرکز آن در تصرف دولت قرارداشت، که از دو سال بدینسو، محاصره و زیر حملات سنگین قرارداشت.

نامبرده میگوید که حوالی ساعت یک بعد از چاشت، نیروهای دولتی از مرکز و قوماندانی امنیه خارج شدند و ساختمان ها را به آتش کشیده اند.

احمدی ادعا میکند که از نیروهای دولتی، یک مقدار مواد و لوازم نظامی نیز در منطقه باقی مانده است.

اما مقامات امنیتی قندهار، این ادعای طالبان را رد میکنند.

مل پاسوال رحمت الله اطرافی آمرامنيت قوماندانی امنیهِ ولایت قندهار، به آژآنس خبری پژواک گفت که مرکز سابقۀ ولسوالی معروف، در یک منطقۀ کوهستانی موقعیت داشت و در این منطقه مردم نیز بیشتر نبود، بدین لحاظ شورای نظامی قندهار فیصله کرد که مرکز ولسوالی را به منقطۀ دیگر انتقال دهند.

نامبرده افزود که این فیصله به وزارت داخله کشور صادر شده و آنها نیز تایید کرده بودند که مرکز ولسوالی، به گونۀ تکتیکی به منطقۀ دیگر انتقال داده شود.

وی گفت که بر اساس این فیصله، مرکز ولسوالی معروف ۸ کیلومتر دورتر از این محل، به یک ساحۀ دیگر انتقال يافته که مساحت آن زیاد است و قرار است که یک تعمیر معیاری برایش اعمار شود تا مردم به آن دسترسی داشته باشد.

به گفتۀ او، برای تطبیق همین فیصله، از دو هفته بدینسو در ولسوالی معروف، از سوی نیروهای اردوی ملی، نیروهای سرحدی و پولیس ملی عملیات مشترک جریان دارد.

جانان گلزی یک تن از متنفذین ولسوالی معروف نیز به آژانس خبری پژواک گفت که مرکز ولسوالی، از یک منطقه به منطقۀ دیگر انتقال داده شده که طالبان مسلح به این نام سقوط ولسوالی را ادعا کرده اند.

اما موصوف تایید کرد که مرکز ولسوالی، از مدت زیادى در محاصرۀ طالبان مسلح قرار داشت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر