زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور سه ساختمان را  در نیمروز تهدابگذاری کرد

رئیس جمهور سه ساختمان را در نیمروز تهدابگذاری کرد

author avatar
24 Feb 2019 - 13:33
رئیس جمهور سه ساختمان را  در نیمروز تهدابگذاری کرد
author avatar
24 Feb 2019 - 13:33

کابل (پژواک، ٥حوت٩٧): رئيس جمهورغنى در سفرش به نيمروز، ضمن تهدابگذارى ساختمان ليليۀ پوهنتون، تالار جلسات و جمنازیوم اين ولايت گفت که پروژه های بزرگ براى این ولایت در نظر گرفته شده است.

به نقل ازخبرنامۀ ارگ که کاپى آن به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز در راس یک هیات عالیرتبۀ دولتی، به منظور افتتاح اولین محمولۀ صادراتی افغانستان از طریق بندر چابهار، به شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز رسید.

رئیس جمهور، هنگام عزیمت به میدان هوایی زرنج، مورد استقبال مسئولین ملکی و نظامی و بزرگان و متنفذین ولایت نیمروز قرار گرفت و پس از آن طی مراسمی، سنگ تهداب ساختمان لیلیۀ پوهنتون نیمروز را گذاشت.

 خبرنامه افزوده است که انجنیرعبدالباقی عمرمسئول پروژۀ مذکور، ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور، گفت که ساختمان پوهنتون نیمروز که در پنج طبقه اعمار می گردد، دارای ۱۸۰ اطاق بوده و گنجایش ۱۲۰۰ محصل را خواهد داشت. کار ساخت این تعمیر در مدت یکسال تکمیل خواهد شد و به هزینۀ ۱۵۰ میلیون افغانی از بودجه دولت اعمار می گردد.

رئیس جمهور پس از تهدابگذاری پوهنتون نیمروز، گفت: "افتخار می کنم که ساختمان لیلیه راتهدابگذاری کردم و این گام ارزشمند را برای بزرگان و جوانان نیمروز تبریک می گویم."

وی افزود که محصلان در مدت یکسال ديگر، یک لیلیۀ مجهز خواهند داشت.

رئیس جمهور درادامۀ صحبت هايش خاطرنشان کرد: "به خاطر توجه ویژه به ولایات کشور، واحد عملیاتی خاص را در ارگ ایجاد نمودیم تا  بدون کاغذپرانی و مشکلات، کارها به سرعت انجام شود."

وی افزود که قصر دارالامان و شمار دیگری از قصرها، لیلیه ها و ساختمان ها از سوی همین واحد عملیاتی، اعمار می گردد.

رئیس جمهور کشور، ضمن سپاسگزارى از زحمات انجنيران این پروژه گفت که کیفیت این پروژه ها، به مراتب خوب و هزینۀ آن پائین می باشد و موضوع مهم این است که کارهای این پروژه ها در زمان تعیین شده، تکمیل می گردد.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی، در اخیر سخنانش گفت که نیمروز از نگاه اقتصادی پیشرفت های خوبی داشته است، سایر پروژه های بزرگ نیز در این ولایت در نظر می باشد و به سرمایۀ بشری آن نیز توجه خاص صورت می گیرد و از این سرمایه تمام افغانستان استفاده خواهد کرد.

طبق يک خبرديگر؛ سنگ تهداب تالار جلسات ولایت و جمنازیوم ورزشی ولايت نيمروز نيز قبل از ظهر امروز، توسط رييس جمهور غنى در شهر زرنج مرکز آن ولایت گذاشته شد .

رئیس جمهور غنی، با بيان اينکه با اعمار تالار ورزشی، فعالیت های ورزشی جوانان بیشتر خواهد شد، گفت: "جوانان نیمروز با وصف امکانات اندک، در ورزش بسیار خوب درخشیدند و بالای شان افتخار می کنم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر