زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دانش: آزادی بیان برای ما خط قرمزاست و با هیچ چیز آن را تعویض نخواهیم کرد

دانش: آزادی بیان برای ما خط قرمزاست و با هیچ چیز آن را تعویض نخواهیم کرد

author avatar
3 Mar 2019 - 19:12
دانش: آزادی بیان برای ما خط قرمزاست و با هیچ چیز آن را تعویض نخواهیم کرد
author avatar
3 Mar 2019 - 19:12

کابل (پژواک، ۱۲حوت ۹۷): مسئولین میگویند که پلان اطلاع رسانی حکومت و رهنمود روابط که با آغاز سال جدید تطبیق خواهد شد، برای رسانه ها و مردم، فرصت حسابگیری از سخنگویان حکومتی را فراهم خواهد نمود.

هارون چخانسوری سخنگوی رییس جمهور، امروز در نشست معرفی "پلان اطلاع رسانی سال" و "رهنمود روابط" اذعان نمود که افغانستان برای بار نخست پلان منسجم اطلاع رسانی را تدوین نمود و امور تطبیق آن، به تاریخ اول حمل سال ۱۳۹۸آغاز خواهد شد.

موصوف گفت: "پلان متذکره دو هدف را دنبال میکند؛ نخست تصریح اولویت های حکومت در عرصه فعالیت های مهم روابط  و در قدم دوم، برای برخورد مسلکی سخنگویان حکومتی رهنمود است."

به قول موصوف، پلان مذکور، روایت، چالش ها و تعهد اطلاع رسانی سخنگویان حکومتی را به تفصیل بیان میکند و به مردم فرصت می دهد تا از سخنگویان حکومتی حسابگیری کنند.

نامبرده گفت: "کمبود ظرفیت هاى اطلاع رسانی ادارات دولتی، ضعف اطلاع رسانی در وضعیت بحرانی، نبود هماهنگی میان ادارات حکومتی درعرصه اطلاع رسانی، عدم اطلاع دهی درمورد کارکردهای مثبت حکومت، و نبود دسترسی سخنگویان حکومت به منابع ذیربط، مشکلاتى اند که مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفته و گفته شده که به گونه درست به اطلاعات دسترسی ندارند."

نامبرده علاوه کرد که معرفی اعضای کمیسیون دسترسی به اطلاعات، حکم رییس جمهور مبنی برتقرر سه تن در ادارات حکومت برای اطلاع رسانی، تعیین سفیر آزادی بیان، ایجاد صندوق حمایت از رسانه ها و عفو جریمه های مالیاتی رسانه ها، مواردى اند که به اساس آن از رسانه ها حمایت صورت گرفته و زمینه مناسب برای اطلاع رسانی مساعد میشود.

محمد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور نیز "پلان اطلاع رسانی سال ۱۳۸۹" و "رهنمود روابط" را درعرصه اطلاع رسانی از جمله دستاوردهای قابل ملاحظه عنوان نمود و افزود که حکومت طی ١٨ سال گذشته درحمایت از آزادی بیان اقدامات چشمگیری را انجام داده است.

دانش افزود که حکومت برای بار نخست درعرصه اطلاع رسانی، پاليسی مدون را ترتیب می کند که به اساس آن مشکلات موجود در برابر اطلاع رسانی از بین خواهد رفت.

نامبرده اذعان نمود: "دو اسناد متذکره (پلان اطلاع رسانی سال ۱۳۸۹) و (رهنمود روابط)، سبب تقویت هماهنگی بیشتر میان سخنگویان دولت شده و به مسئولیت های شان توجه لازم مبذول خواهند کرد که فرهنگ پاسخگویی نیز با آن اضافه تر تقویت خواهد شد."

دانش، از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری خواست که برای تقویت ظرفیت های سخنگویان حکومتی، باید نشست های جداگانه را برگزار نموده و زمینه فراگیری مهارت ها و آموزش های مسلکی درعرصه اطلاع رسانی برای شان فراهم شود.

نامبرده گفت که در عرصه آزادی بیان، از مجرای قانونی تلاش ها ادامه دارد و با گذشت هر روز در عرصه قانون، اقدامات مفید اتخاذ شده که  توشیح قانون دسترسى به اطلاعات از سوی رییس جمهور و به سطح جهان در جایگاه نخست قرارگرفتن، نمونه خوب آن پنداشته میشود.

موصوف علاوه کرد که از سال ۱۳۸۱ تاکنون، قانون رسانه ها به منظور بهبود، چهار بار تعدیل شده و مرحله پنجم تعدیل آن نیز جریان دارد که در شرف پایان یافتن است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر