زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نيروهاى امنيتى ١٤٠٠ انسان گیرمانده در سیلاب ها را نجات دادند

نيروهاى امنيتى ١٤٠٠ انسان گیرمانده در سیلاب ها را نجات دادند

author avatar
3 Mar 2019 - 15:15
نيروهاى امنيتى ١٤٠٠ انسان گیرمانده در سیلاب ها را نجات دادند
author avatar
3 Mar 2019 - 15:15

کابل (پژواک، ١٢ حوت ٩٧): رئيس جمهور پيشين کشور، از تلفات مالى و جانى که در اثر سرازير شدن سيلابها به مردم رسيده ابراز تاثر کرد و تلاشهاى نيروهاى امنيتى در نجات صدها انسان گيرمانده در سيلاب ها را قابل ستايش خواند.

ازسويى هم وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته است که در همکاری با وزارت های دفاع ملی و امور داخله، ١٤٠٠ انسان گیرمانده در سیلاب را از ولسوالی هاى دند، دامان، پنجوایی و شهر کهنه ولایت کندهار، نجات داده و در ساحات امن این ولایت منتقل شده اند.

درکاپى پيام حامد کرزى در مورد سرازيرشدن سيلاب ها درکشور، که به آژانس خبرى پژواک رسيده ، گفته شده است: (  مراتب تسلیت و همدردی خود را به متضررین و خانواده های قربانیان این حوادث اسفبار ابراز داشته، از بارگاه خداند لایزال برای شهداء بهشت برین و برای زخمیان شفاى عاجل استدعا مینمایم.)

دراين پيام همچنان از سایر هموطنان که به اسرع وقت به کمک سیلاب زده گان شتافتند و از آن ها دستگیری نمودند، تشکر و سپاسگزاری صورت گرفته است.

درعين حال، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث  نيز گفته است که از اثر سرازیر شدن سیلاب ها در ولایت های زابل، هرات، فراه، کندهار، هلمند و کنر ١٥ تن کشته، ١٣ زخمی و نزدیک به ١٠٠٠ منزل مسکونی تخریب گردیده است.

اين در حاليست که به اساس گزارش تازۀ آژانس پژواک، از اثر سرازیر شدن سیلاب ها در ولايات کندهار و هلمند، ١٩ تن کشته و ٤٢ تن زخمى شده اند.

همچنان تنها در کندهار نزديک به ٢٠٠٠ منزل مسکونى تخريب گرديده است.

قابل ذکر است که روز گذشته، مشاور امنیت ملی کشور، به تمام نیروهای امنیتی هدایت داده بود که کمپاین سرتاسری کمک به آسیب دیده گان حوادث طبیعی را آغاز کنند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث همچنان گفته است که تاکنون ٧٤٩ فامیل آسیب دیدۀ ناشی از بارندگی های شدید در این ولایات موادغذایی، غیرغذایی، البسه گرم و پول نقد دریافت نموده اند.

به اساس معلومات خبرنامه، از ١٤ جدی بدینسو؛ وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث برای بیشتر از ١٣٥٠٠ فامیل متضرر ناشی از برفکوچ ها، سیلاب و لغزش زمین کمک کرده است و در حال حاضر، در تمام ولایات موادغذایی، غیرغذایی و پول نقد کافی برای رسیدگی به آسیب دیده ها موجود است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر