زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​ برای صدها خانوادۀ بی بضاعت در ولایات مختلف مساعدت صورت گرفت

​ برای صدها خانوادۀ بی بضاعت در ولایات مختلف مساعدت صورت گرفت

author avatar
5 Mar 2019 - 17:07
​ برای صدها خانوادۀ بی بضاعت در ولایات مختلف مساعدت صورت گرفت
author avatar
5 Mar 2019 - 17:07

زرنج، ایبک، چاریکار(پژواک، ۱۴ حوت ۹۷): مسئولین محلی می گویند که برای صدها فامیل نیازمند در ولایات مختلف، مواد غذایی توزیع شد.

حبیب الله اسد ولسوال چخانسور، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين کمک ها از سوى موسسات امدادرسان صورت گرفته است که امروز در حضور نمایندگان رياست هاى انکشاف دهات، زراعت، امور مهاجرین و عودت کننده گان، برای خانواده های بی بضاعت توزیع گرديد. 

او افزود به اساس سروى که صورت گرفته بود، تعداد  ١١٠٠فامیل مستحق شناسايى و تحت پوشش اين کمک ها قرار  گرفتند.

به گفته منبع، براى هر فامیل مستحق؛ سه بوجی آرد ٥٠ کیلويی و چهار و نيم کیلوگرام مواد غذايی به اطفال سوء تغذیه توزيع گردید.

خداى نظر یک تن از مستفید شده گان اين مساعدت ها به پژواک گفت مشکل عمدۀ مردم این ولسوالی بيکارى بوده و از سوىی ديگر، خشک­سالی در سال گذشته سبب شد؛ تا دهاقين زمين هاى شان را کشت نکنند و مجبور شدند تمام دار و ندار شان را فروخته و مشکلات شان را رفع کنند.

از سویی هم عبدالرحیم رئیس شورای انکشافی ولسوالى چخانسور، از سایر نهادهای کمک رسان خواست تا به مردم این ولسوالی توجه بیشتری داشته باشند.

همچنان به ارزش هفت میلیون افغانی، توزیع ۲۰۰ متریک تن خوراکه حیوانی در ولایت سمنگان توزیع شد.

محمد رحمن ارغندیوال رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سمنگان، در برنامه توزیع این مقدار مواد خوراکه حیوانی گفت که این مقدار مواد از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری؛ برای ۲۰۰۰ مالدار و کوچی در شهر ایبک توزیع می شود.

ارغندیوال افزود که این مواد، به نام «کانتسریت» یا غذای مکمل حیوانی یاد می شود که از ده نوع مواد ترکیب و تولید شده، روزانه به یک گوسفند ۳۰۰ گرام در نظر گرفته شده است.

وی گفت که مطابق این برنامه؛ برای هر مالدار یکصد کیلوگرام مواد خوارکه توزیع می شود.

عبداللطیف ابراهیمی والی سمنگان گفت که افغانستان، یک کشور زراعتی بوده و اقتصاد آن وابسته به زراعت، مالداری و باغداری است و به همین دلیل، وزرات زراعت از سال ها به اینسو توجه خود را به انکشاف زراعت و مالداری معطوف داشته است.

وی افزود که از سوی وزارت، پلان های مشخص کوتاه مدت و درازمدت طرح ریزی شده است که چگونه دهاقین و مالداران، محصولات زراعتی و مالداری شان را بلند برده و افغانستان را از تولیدات زراعتی و مالداری خودکفا سازند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر