زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: به مشکلات زنان ولايت کنر توجه اساسی می‌شود

غنی: به مشکلات زنان ولايت کنر توجه اساسی می‌شود

author avatar
6 Mar 2019 - 15:59
غنی: به مشکلات زنان ولايت کنر توجه اساسی می‌شود
author avatar
6 Mar 2019 - 15:59

اسعدآباد (پژواک، ١٥ حوت ٩٧): رئيس جمهور اشرف غنى، براى تأمین امنیت ولایت کنر، به مسئولین امنیتی هدایت داد و گفت که به مشکلات زنان اين ولایت توجه اساسی می‌شود.

دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى مى گويد که محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، در جریان سفرش به ولایت کنر، قبل از ظهر امروز با شماری از زنان این ولایت دیدار کرد.

منبع افزوده است که در این دیدار، ابتدا خانم اسما سحر به نمایندگی از زنان ولایت کنر صحبت کرد و ضمن خوش‌آمدید به رئیس‌جمهور و هیأت همراهش، مشکلات و خواست‌های شان را در رابطه به استخدام زنان در ادارات دولتی، تطبیق برنامه‌های ملی در ولایت کنر، فعالیت زنان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، حضور زنان در گفتگوهای صلح، ایجاد مراکز صحی برای زنان، توجه به افزایش داکتران زن و احیای پارک‌های تفریحی برای زنان در ولایت کنر، با رئیس‌جمهور شریک ساخت.

سپس رئیس‌جمهور غنی صحبت کرد و ضمن تبریکی ‌به‌خاطر برگزاری موفقانۀ جرگۀ زنان که زنان ولایت کنر نیز در آن سهم فعال داشتند، گفت که دوسال قبل، هیچ بحثی در مورد صلح صورت نمی‌گرفت و امروز، بحث اصلی و ملی صلح است.

وی افزود: "در لویه‌جرگۀ مشورتی صلح که به‌زودی برگزار می‌گردد، از هر ولسوالی نمایندگان مردم به خصوص نمایندگان زنان حضور خواهند داشت".

رئیس‌جمهور کشور گفت که به مشکلات زنان ولایت کنر، توجه اساسی می‌شود و بالای داشته‌های ملی این ولایت، چون آب و معادن سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی افزود: "زنان از حاشیه به متن آمده اند و ما برای زنان، عزت بی‌بی عایشه و بی‌بی خدیجه را می خواهیم. "

رئیس‌جمهور غنی، به والی کنر هدایت داد تا در زمینه افزایش سهم زنان در ادارات دولتی آن ولایت، توجه خاص نماید. وی افزود که زنان باید با گوهر علم آراسته باشند و این زمانی امکان‌پذیر است که صلح حاکم گردد.

طبق يک خبر ديگر، محمد‌اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، درجریان سفرش به ولایت کنر، صبح امروز با اعضای شورای ولایتی کنر دیدار کرد.

در این دیدار، ابتدا الحاج محمد صافی به نمایندگی از دیگران صحبت نمود و ضمن قدردانی از برنامه‌های انکشافی و زیربنایی حکومت، خواست‌ها و پیشنهاداتی را در رابطه به مشکلات امنیتی در ولسوالی‌های سرحدی، توجه به مهاجرین و بی‌جاشدگان داخلی، احیای جنگلات، استخراج معادن به‌صورت قانونی، ساخت کانال‌های آبیاری و ارتقای ولایت کنر از درجه سوم به درجه دوم، با رئیس‌جمهور شریک ساخت.

سپس رئیس‌جمهور غنی صحبت نموده، از وکلای شورای ولایتی به‌خاطر شریک ‌ساختن مشکلات و ارائه پیشنهادات شان تشکر کرد و گفت که در قسمت تأمین امنیت بخش‌های مختلف ولایت کنر، به مسئولین امنیتی هدایت داده است تا همانند شینوار، غنی‌خیل و مومنددره، اقدامات صورت گیرد.

رئیس‌جمهور کشور افزود که قانون معادن تعدیل شده ‌است و معادن، به‌ صورت اساسی و قانونی استخراج و انکشاف داده می‌شوند. وی گفت که در بخش احیای جنگلات در ولایت کنر نیز اقدامات صورت خواهد گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر