زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«زیبایی و جوانی، نباید محک استخدام کارمندان زن در رسانه ها باشد»

«زیبایی و جوانی، نباید محک استخدام کارمندان زن در رسانه ها باشد»

author avatar
7 Mar 2019 - 15:45
«زیبایی و جوانی، نباید محک استخدام کارمندان زن در رسانه ها باشد»
author avatar
7 Mar 2019 - 15:45

کابل(پژواک، ۱۶ حوت ۹۷): رولا غنی بانوی اول کشور، از مالکان رسانه ها خواست که در استخدام خبرنگاران و کارمندان زن، زیبایی و جوانی آنان را محک قرار ندهند، بلکه به ظرفیت و توانایی هایی شان توجه داشته باشند.

رولا غنی خانم رئیس جمهور، امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت از هشتم مارچ روز بین المللی زن و دومین سالگرد فعالیت «مرکز حمایت از زنان ژورنالیست» در کابل برگزار شده بود، گفت: «ما آگاهی داریم که در بسیارى از رسانه ها دخترانی که سیمای زیبا و جوانی نداشته باشند، استخدام نمی کنند.»

به گفته او، داشتن چنین سلیقه ها و عدم توجه به معیارهای حرفه یی خبرنگاری، روند اطلاع دهی را متاثر می سازد.

وی با بیان اینکه موشکافی و تحقیق در رابطه به مسایل و موضوعات مختلف بر محو فساد در کشور کمک می کند، گفت که گزارش های تحقیقی بخش مهم حرفه خبرنگاری را تشکیل می دهد؛ چون خبرنگاران با پرداختن به زوایه های پنهان یک موضوع حقایق را در خور مردم قرار می دهند.

رولا غنی خاطر نشان کرد که دختران و زنان خبرنگار، باید ظرفیت های خود را بلند ببرند و نگرانی نداشته باشند.

موصوف، در این نشست با اشاره به آغاز مذاکرات صلح، گفت که زنان نباید نگران مذاکرات صلح باشند؛ زیرا هیچ صلحی به میان نخواهد آمد؛ تا دیدگاه زنان در آن شریک نباشد.

او علاوه کرد: «من در این روزهای اخیر، شاهد صدای زنان برای اشتراک در مذاکرات صلح هستم و خوش شدم که زنان با صدای بلند شان ابراز مقاومت نمودند.»

حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ که در این نشست حضور داشت، گفت که زنان خبرنگار در ولایات، با چالش های بزرگ امنیتی مواجه اند و از ارگانهای امنیتی خواست تا به امنیت خبرنگاران به ویژه خبرنگاران زن توجه بیشتر داشته باشند.

وی، با نگرانی از بیکاری برخی خبرنگاران زن گفت که مالکان رسانه ها، به جای آنکه زیبایی کارمندان زن توجه کنند، بهتر است دانش و توانایی های مسکلی آنان را در نظر داشته باشند.

او با بیان اینکه در حال آماده ساختن پلان عمل برای ژورنالیستان اند، گفت: «ما تحقیقی را در رابطه شناسایی مشکلات و چالش ها در برابر کارمندان رسانه یی، از طریق مصاحبه  با بیش از ۶۰۰ تن در ۳۴ ولایت کشور انجام داده ایم.»

صافی، از تمام رسانه ها خواست تا قوانین، سیستم ها و پالیسی هايی را که در مورد خبرنگاران زن وجود دارد، در عمل پیاده سازند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، همچنان به زنان خبرنگار اطمینان داد که هر نگرانی که در مورد مذاکرات صلح دارند، سر میز مذاکره بالای آن بحث خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر