زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بند دهلۀ کندهار تا یک هفتۀ آینده پرچاو خواهد شد

بند دهلۀ کندهار تا یک هفتۀ آینده پرچاو خواهد شد

author avatar
9 Mar 2019 - 18:52
بند دهلۀ کندهار تا یک هفتۀ آینده پرچاو خواهد شد
author avatar
9 Mar 2019 - 18:52

کندهار(پژواک، ۱۸ حوت ۹۷): درپی بارندگی های اخیر، بند دهلۀ کندهار ۹۷ درصد از آب پر شده است و شاید تا یک هفتۀ آینده پرچاو شود.

این بند در ولسوالی شاه ولیکوت موقعیت دارد، که زمین های مزروعی و باغ های این ولسوالی و شش ولسوالی دیگر (ارغنداب، ژیری، پنجوايى، میوند، دند و دامان) از آن آبیاری میشود.

مسئولین، درحالی از پرچاوی بند اطلاع میدهند که این ولايت، سال گذشته ۷۰ درصد ازبابت خشکسالی آسیب دیده و زراعت و مالداری آن نهایت متضررشده بود.

دهاقین و باغداران کندهار، از مطلع شدن این خبر خوشحال شده، ولی از حکومت تقاضا دارند که کارمرتفع سازی دیوارهای این بند باید زودترآغاز شود.

توریالی محبوبی رییس حوزه دریایی کندهار، به آژانس خبری پژواک گفت که از اثر ریزش باران درمناطق جنوب و برفباری درمناطق مرکزی، بند دهله کندهار با گذشت هر روز از آب پر میشود.

نامبرده علاوه نمود که اکنون ذخیره بند دهله ۹۷ درصد پرشده، که تا یک هفته آینده کاملا پر و پرچاو خواهد شد.

این امیدواری موجود است که تا اوایل برج سرطان سال آینده، آب پرچاوی جریان خواهد داشت و نیاز به رها کردن آب بند نخواهد بود.

به قول وی، با این وضعیت آنها امسال برای مزارع و باغ های کندهار، برای ماه های زیاد آب خواهد داشت؛ درحالیکه درسال ها خشکسالی تا شش ماه هم دوام نمی کرد.

همچنان نامبرده اطلاع داد که به سبب بارندگی های دیگر، برف موجود درکوه ها ‌ذوب شده و ممکن سیلاب ها جاری شود که روی این ملحوظ به خانواده ها، کوچی ها و شرکت های ساختمانی مستقر در حریم دریای ارغنداب و کانال ظاهرشاهی، خبر داده تا از ساحات متذکره بیرون شوند که مبادا خسارات به آنها وارد شود.

این درحالیست که در بارندگی ها و جریان سیلاب های اخیر درکندهار، حدود ۹۵ تن جان باخت و زخمی شدند،  پنج هزار منزل و صدها جریب زمین زراعتی و باغ ها را تخریب نمود.

سیدحفیظ الله سیدی رییس زراعت کندهار گفت که تاکنون دراین ولایت، ۲۲۰ ملی متر باران باریده و احتمال ریزش باران های دیگر نیز میرود.

نامبرده افزود که گرچه بارندگی ها مردم را متضرر نموده، ولی خطر خشکسالی را از بین برده و سال آینده آباد و سرسبز خواهد بود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر