زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شاروالی کابل: از نهال ها در شهر کابل با یک میکانیزم جدید مواظبت می گردد

شاروالی کابل: از نهال ها در شهر کابل با یک میکانیزم جدید مواظبت می گردد

author avatar
9 Mar 2019 - 16:44
شاروالی کابل: از نهال ها در شهر کابل با یک میکانیزم جدید مواظبت می گردد
author avatar
9 Mar 2019 - 16:44

کابل(پژواک، ۱۸حوت ۹۷): شاروالى کابل، به هدف ایجاد فضای سبز و جلوگیری از آلوده گی هوا، کمپاین یک ماهه اى را تحت شعار «نهال صلح» آغاز کرد که از طریق آن، حدود ٥٠٠ هزار نهال در ساحات مختلف شهر کابل غرس خواهد شد.

نجيب الله الکوزى رئیس سرسبزی شاروالی کابل، امروز حین آغاز کمپاین یادشده در «تپه وزیر محمد اکبر خان»، به آژانس خبرى پژواک گفت که این کمپاین که یک ماه دوام خواهد کرد، به تناسب سال های گذشته متفاوت خواهد بود و با یک میکانیزم عملی می گردد.

به گفته او، درسال های گذشته توسط هر نهادی که نهال غرس می شد، درست مواظبت نمی گرديد و نهال از بین می رفت؛ اما امسال هر کس و یا نهادی که نهال غرس می کند، در هماهنگی با ناحیه مربوطه  همکار است تا نهال ها خشک نشوند.

وی گفت: «مشکلات اساسی ما در قسمت مراقبت نهال می باشد که متاسفانه شهروندان، در این قسمت با ما همکار نیستند و مردم انتظار دارند که شاروالی، به نهال های پیش روی خانه های شان آب بدهد.»

موصوف افزود در کمپاینی که امروز با اشتراک حدود صد تن از شهروندان کابل آغاز شد، حدود ۵۰۰ هزار نهال از طریق شاروالی و سایر نهادها غرس می گردد، که حدود یکصد هزار نهال را شاروالی کابل و متباقی نهال ها را وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و نهادهای همکار تهیه می کنند.

او خاطرنشان کرد که قرار است تا یک هفتۀ دیگر نمایشگاه یک ماهۀ «گل پایتخت» در چهار محل شهر کابل راه اندازی شود؛ تا مردم با آشنایی با انواع گل ها از آن ها در منازل شان استفاده کنند.

احمد ذکی سرفراز شاروال کابل که در این مراسم صحبت می کرد، گفت: «نهال شانی نقش حیاتی در زندگی مردم دارد، سال گذشته کابل شاهد آلودگی هوا بود و یگانه علت آن، نبود فضای سبز کافی و استفادۀ بی رویه از وسایل آلاینده هوا بود.»

به گفته وی، مطابق نورم سرانه سازمان صحت جهانی، برای هر شهروند حداقل ۹ متر مربع ساحه سرسبز در نظر گرفته شده است؛ اما در کابل برای هر شهروند کمتر از ۴ متر مربع می باشد.

موصوف افزود: «متاسفانه مردم در راستای پاکی، صفایی و سرسبزی با شاروالی کابل همکار نیستند.»

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر