زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور با سیلاب زدگان کندهار ۱۰۰ میلیون افغانی کمک عاجل را اعلان نمود

رئیس جمهور با سیلاب زدگان کندهار ۱۰۰ میلیون افغانی کمک عاجل را اعلان نمود

author avatar
10 Mar 2019 - 14:00
رئیس جمهور با سیلاب زدگان کندهار ۱۰۰ میلیون افغانی کمک عاجل را اعلان نمود
author avatar
10 Mar 2019 - 14:00

کندهار(پژواک، ۱۹حوت ۹۷): رئیس جمهور محمد اشرف غنی، بعد از فراه شام دیروز به کندهار سفر کرد و درآنجا ضمن مسئولین ولایتی و متنفذین قومی، با نمایندگان خانواده های سیلاب زده نیز دیدار نمود.

رئیس جمهور با هیئت معیتی اش، در یک نشست برگزارشده در قوماندانی قول اردوی ۲۰۵ اتل اردوی ملی نزدیک میدان هوایی، سخنرانی کرد.

رئیس جمهور، از اقدام لوای هوایی قول اردوی ۲۰۵ اتل که صدها هموطن گیرمانده در سیلاب ها را نجات داد، ابراز سپاس نمود و همچنان از تاجران ملی که بلافاصله برای سیلاب زدگان سرپناه، کمپل و مواد خوراکی را فراهم نموده اند، ستایش به عمل آورد.

نامبرده با سیلاب زدگان کندهار، ۱۰۰ میلیون افغانی کمک عاجل را اعلان نمود که ۳۰ میلیون آن، در عرصۀ بازسازی زراعت به مصرف خواهد رسید.

موصوف گفت: "به هر خانوادۀ سیلاب زده که شهید داده اند، ۵۰ هزار افغانی و به هر خانوادۀ مجروح ۲۵ هزارافغانی تادیه شود، خانواده اى که منزلش تخریب شده، ۱۵ هزار افغانی و در صورتیکه یک بخش منزلش تخریب شده ۷.۵ هزار افغانی برایش تادیه میشود."

نامبرده همچنان یاددهانی کرد که از سوی وزارت زراعت، همراۀ خانواده های سیلاب زده ۱۰۰۰ تُن آرد و برای مواشی کوچی ها ۱۰۰۰ تن مواد خوراکه نیز کمک خواهد شد.

رئیس جمهور علاوه نمود که با سیلاب زدگان، درعرصه صحت و بازسازی کاریزهای تخریب شده نیز مساعدت صورت خواهد گرفت.

نامبرده افزون بر این، یادآوری نمود که برای بازسازی مساجد، پل ها و راه ها در مرحله بعدی اقدام خواهد شد.

اما وی تاکید ورزید که آمار دقیق خانواده های متضرر باید جمع آوری شود؛ در صورتیکه رقم متضررین بلند میرود، میزان کمک ها به تناسب آن افزایش خواهد یافت.

موصوف گفت که یک هیئت تخنیکی، برای تثبیت منازل آسیب رسیده در مسیر سیلاب، وارد کندهار می شود و در عوض زمین های تخریب شدۀ کنونی، زمین هايی بر آنها توزیع می گردد؛ تا در آینده از خطر سیلاب ها نجات داده شوند.

همچنان موصوف تذکر داد که برای جلوگیری از سرازیرشدن سیلاب ها، همه وزارت ها روی یک طرح مشترک کارخواهند کرد.

رئیس جمهور افزون براین، روی برخی مسایل دیگر چون اعمار بند کدنی سپین بولدک که خواست جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کشته شدۀ کندهار بود، نیز بحث نمود و از ساخت زودهنگام آن اطلاع داد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر