زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اطفال مًقر در طول سال صرف سه ماه به مکتب میروند”

“اطفال مًقر در طول سال صرف سه ماه به مکتب میروند”

author avatar
11 Mar 2019 - 20:32
“اطفال مًقر در طول سال صرف سه ماه به مکتب میروند”
author avatar
11 Mar 2019 - 20:32

شهرغزنی (پژواک، ۲۰حوت ۹۷): باشندگان ولسوالی مقر غزنی میگویند که در پی نبود کتب درسی، معلمین و امکانات دیگر، اطفال آنها در طول سال تعلیمی، صرف سه ماه به مکتب میروند.

از جانب دیگر، مسؤولین ریاست معارف غزنی نیز این مشکلات را پذیرفته و میگوید که برای حل آن تلاش های جدی را آغاز نموده اند.

شفیق الرحمن مسکونه منطقه لرمی ولسوالی مقر، در خصوص موضوع متذکره، به تاریخ ۲۰ حوت به آژانس خبری پژواک گفت که طی حدود ۱۵ سال گذشته در عرصه تقویت بخش معارف این ولسوالی هیچ کار صورت نگرفته است.

نامبرده میگوید: ((مشکلات مان را درعرصه معارف با مسؤولین درمیان میگذاریم، آنها میگویند که مشکلات امنیتی در مقر وجود دارد، برادر نه طالب و نه هم کس دیگر با مکتب کار دارد، بیایید در عرصه معارف کار کنید که همه اطفال ما از سواد محروم شدند.))

همچنان رحمت الله باشنده ولسوالی متذکره، به پژواک گفت که حکومت دراین ولسوالی محض به نام مکاتب را ایجاد کرده است.

موصوف میگوید: ((مکتب است، ولی بدون ساختمان، معلم و کتب درسی؛ بسا اوقات مکتب رخصت میباشد، در طول سال صرف دو، سه ماه شاگردان به مکتب میروند.))

همچنان نعیم الله باشنده منطقه گودلو ولسوالی ُمقر به پژواک گفت که درجه تحصیلی اکثر استادان دراین ولسوالی از صنف ششم بیش نیست.

نامبرده علاوه نمود: ((ما حاضریم تا در کنار پسران، دختران را نیز در مکاتب شامل سازیم، اما مشکل در حکومت است که دراین عرصه با ما کمک نمی کند.))

شماری دیگر ساکنین این ولسوالی نیز اظهارات مشابه ابراز کردند و از ارگان های ذیربط تقاضا کرد تا در سال آینده تعلیمی مشکلات آنها را حل نماید.

محب الله انصار، رییس معارف غزنی در مورد اظهارات متذکره، به پژواک گفت که افزون بر مقر در برخی مناطق دیگر افغانستان نیز همچو مشکلات وجود دارد.

انصار افزود: ((پلان را ترتیب کرده ایم، در سال جدید تعلیمی افزون بر مُقر در مناطق دیگر، برای رفع این مشکلات تلاش های جدی را به خرج خواهیم داد.))

موصوف گفت به زودی مشکل کمبود کتب درسی رفع خواهد شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر