زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به ارزش ۳۰ میلیون افغانی پروژه ها در بغلان تطبیق میشود

به ارزش ۳۰ میلیون افغانی پروژه ها در بغلان تطبیق میشود

author avatar
12 Mar 2019 - 18:36
به ارزش ۳۰ میلیون افغانی پروژه ها در بغلان تطبیق میشود
author avatar
12 Mar 2019 - 18:36

پلخمری (پژواک، ۲۱ حوت ۹۷): پروژه های مصئونیت زمین از سیلاب های موسمی و رساندن آب به زمين هاى زراعتی، با شوراهای انکشافی در پنج ولسوالی بغلان، به ارزش ۳۰ میلیون افغانی به امضا رسید.

عبدالحی نعمتی والی بغلان، در مراسم عقد این پروژه ها گفت ۳۵ پروژه در بغلان از سوی وزارت انرژی و آب تطبیق خواهد شد که هزاران جریب زمین از سیلاب ها مصئون خواهد شد.

وی افزود در این پروژه ها دیوارهای استنادی و سربندها نیز شامل میباشد، که در بغلان مرکزی و ولسوالی های دوشی، پلخمری، خنجان و نهرین تطبیق خواهد شد.

والی گفت که تطبیق این پروژه ها، نه تنها زمین های زراعتی را سیرآب خواهد نمود، بلکه ۲۰ هزار جریب زمینی که از آبرسانی محروم بود هم براى زراعت آماده خواهد شد.

واثق الله رحیمی رئیس حوزۀ دریایی بغلان، به دهقانان اطمینان تطبیق به موقع را داده افزود که تطبیق این پروژه ها، زمین های زیاد زراعتی را از سیلاب های موسمی مصئون خواهد نمود.

حاجی قدرت الله رئيس انجمن کانال ولسوالی دوشی، پروژه های تطبیقی برای مصئون شدن زمین های زراعتی را گام مثبت خوانده افزود که سیلاب های موسمی، هر سال زمین های زراعتی را در ولسوالی دوشی از بین میبرد و ضرر مالی به دهقانان میرساند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر