زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سرمایه گذاران آذربایجانی علاقمندی شان را به سرمایه گذاری در افغانستان اظهار داشتند

سرمایه گذاران آذربایجانی علاقمندی شان را به سرمایه گذاری در افغانستان اظهار داشتند

author avatar
15 Mar 2019 - 12:13
سرمایه گذاران آذربایجانی علاقمندی شان را به سرمایه گذاری در افغانستان اظهار داشتند
author avatar
15 Mar 2019 - 12:13

کابل (پژواک، ٢٤ حوت ٩٧): سرمایه گذاران آذربایجانی در ملاقات با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان؛ به سرمایه گذاری در بخش های زراعت، ترانسپورت، معادن، مواد ساختمانی، انرژی و بخش های دیگر، در افغانستان علاقه مندی نشان داده اند.

در اعلامیه مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است که محمد اشرف غنی رییس جمهور ، طی سفر رسمی اش به آذربایجان، عصر روز گذشته در باکو پایتخت، با شاهین مصطفی وف وزیر اقتصاد آذربایجان و تاجران و سرمایه گذاران آن کشور ملاقات نمود.

منبع افزوده است که اجمل احمدی سرپرست وزارت تجارت و صنعت افغانستان، به شرکت کنندگان نشست مذکور؛ فرصت ها و ظرفیت های موجود در زمينه هاى انرژی، معادن، زراعت، ترانزیت، سمنت و بخش های دیگر، را تشریح کرد و آنها را به سرمایه گذاری در افغانستان فراخواند.

رئیس جمهور غنی درین نشست گفت که آذربایجان، در افغانستان برای میوه های خشک و تازه، محصولات زراعتی و زعفران، مارکت مناسب دارد.

وی افزود که سرمایه گذاری در سکتور ساختمانی در افغانستان، موفق است و درین مورد سرمایه گذاری مستقل و مشترک امکان دارد.

غنی گفت: "ما برای دهلیزهای ترانزیتی، ساختن شاهراه ها و مسیر خط آهن و ایجاد سهولت ها در بخش تجارت، زمینه کار و سرمایه گذاری را فراهم کرده ایم."

همچنین، در مورد سکتور زراعت، آب و انرژی، معادن، مدیریت زمین ها، سکتور خانه سازی، و زمینه های سرمایه گذاری در دیگر بخش ها، به سرمایه گذاران آذربایجانی معلوماتى را شریک نمود.

رییس جمهور؛ تقویت دوجانبه همکاری ها و تجارت میان دو کشور را برای تامین امنیت و ثبات منطقه و کشورها مفید خواند و افزود که در افغانستان براساس پلان و میکانیزم منظم، استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها برای تاجران داخلی و خارجی و سرمایه گذاران، آماده است.

منبع نوشته است که وزیر اقتصاد آذربایجان درین دیدار، با اشاره به بهبود و انکشاف روزافزون مناسبات افغانستان و آذربایجان اظهار اميدوارى کرد که ارتباطات تجاری دو کشور نیز مثل مناسبات وارتباطات سیاسی و فرهنگی شان انکشاف یابد.

وی امضای تفاهمنامه ها در بخش های خط آهن، فرهنگ، مخابرات و تکنالوژی معلوماتى را مفید خواند و افزود که آذربایجان برای تولیدات افغانستان، نمایشگاهی را ایجاد میکند.

وی همچنین گفت که بحث های مفید در موردهمکاری های دوجانبه با هیئت افغان داشته و در آینده های نزدیک، يک هیئت کاری به افغانستان اعزام میشود.

وی افزود که کشورش از انکشاف و پیشرفت های افغانستان در زمینه های گوناگون خرسند است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر