زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای شریک ساختن دیدگاه های تان به کمپاین «#خط_سرخ_من» بپیوندید

برای شریک ساختن دیدگاه های تان به کمپاین «#خط_سرخ_من» بپیوندید

author avatar
16 Mar 2019 - 13:31
برای شریک ساختن دیدگاه های تان به کمپاین «#خط_سرخ_من» بپیوندید
author avatar
16 Mar 2019 - 13:31

کابل (پژواک، ۲۵ حوت ۹۷): یک بانوی افغان به همکاری ادارۀ ملل متحد برای زنان، حرکتی تحت نام «#خط_سرخ_من» را به هدف ارایه دیدگاه مردان و زنان در مورد صلح و جایگاه حقوق زن، در صفحات اجتماعی تویتر و فیسبوک به راه انداخته است.

فرحناز فروتن خبرنگار آزاد، با الهام ازسخن «ارزش های دموکراتیک وحقوق بشری-این ها خطوط سرخ من اند» داکتر اورځلا نعمت اشرف؛ کمپاینی را دیروز تحت نام «#خط_سرخ_من» از طریق صفحات تویتر و فیسبوک آغاز کرد.

هدف این کمپاین، ارایه دیدگاه زنان و مردان در مورد صلح، جایگاه حقوق بشر و حقوق زنان و همچنان بهره گیری از نظریات آن ها در مورد مسایل تاثیرگذار روی حقوق بشر می باشد، که ازطرف ادارۀ ملل متحد برای زنان (UNWOMEN) حمایت می شود.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ادارۀ ملل متحد برای زنان که به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که افغانستان در تامین دسترسی برابر و مساوی زنان و مردان برای مشارکت در تمام عرصه های جامعه، از تعلیم الی اشتراک زنان در صفوف پولیس و از رسانه الی صحت، به پیشرفت هاىی دست یافته اند.

در خبرنامه آمده است که کمپاین «#خط_سرخ_من» توسط فرحناز فروتن خبرنگار آزاد و به همکاری ادارۀ ملل متحد برای زنان، راه اندازی گردیده است که طی آن زنان و مردان در مورد حقوق بشر و حقوق زنان که هیچگاه حاضر به از دست دادن آن نیستند و سایر حقوق و اختیارات که منحیث شهروند، روی آن معامله را نمی پذیرند، نظریات خود را بیان می کنند.

منبع تصریح کرده که حق کار، رانندگی، گشت و گذار در جاده ها بدون آزار و اذیت، حق رفتن به مکتب و رئیس جمهور شدن، چند موردی اند که اشتراک کنندگان کمپاین اظهار کرده اند.»

فرحناز فروتن خبرنگار آزاد و سفیر کمپاین «#خط_سرخ_من» می گوید: «من به عنوان یک خبرنگار، افتخار دارم که فرصت شنیدن صحبت های مردم را داشتم، تا بدانم چه چیزی برای شان اهمیت دارد، نیازمندی های شان را درک کنم و از این فرصت دریافتم که هرافغان خواهان صلح است؛ ما صلحی می خواهیم که از مزایای آن همه مردم مستفید شده بتوانند و همین گفت وشنود بود که این کمپاین را شکل دادم.»

به گفته وی،کمپاین « #خط_ . . .

You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر