زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نهمين دور مسابقات انتخاب تيم ملى تکواندو در کابل آغاز شد

نهمين دور مسابقات انتخاب تيم ملى تکواندو در کابل آغاز شد

author avatar
16 Mar 2019 - 16:13
نهمين دور مسابقات انتخاب تيم ملى تکواندو در کابل آغاز شد
author avatar
16 Mar 2019 - 16:13

کابل (پژواک، ۲۵حوت ۹۷): نهمين دور رقابت ها براى انتخاب تیم ملی تکواندوى بزرگسالان کشور با اشتراک ۲۶۰ ورزشکار در کابل آغاز گرديد.

اين مسابقات، امروز (٢۵حوت) در جمنازيوم تربیت بدنی، آغاز شد.

 نجیب الله سکندر رييس فدراسیون تکواندوى افغانستان، در اين مراسم گفت که در اين مسابقات، ورزشکاران ۳۱ ولایت به شمول شانزده افغان مهاجر در ایران و پاکستان اشتراک دارند و برای شش روز با هم رقابت ميکنند.

به اساس معلومات او، در اين مسابقات ورزشکاران در هشت بخش و وزن های مختلف رقابت مى کنند و در نتيجۀ مسابقات، ٣٢ ورزشکار به تیم ملی راه پیدا مى کنند.

وی از کمیته ملی المپیک و تربیت بدنی خواست تا به افزايش معاش و امکانات اعضای تیم ملی فدراسیون ها توجه کنند و مطابق به دستاوردهای فدراسیون ها برای آنان، بودجه مشخص نمايند.   

منقوش الدین نسیمی رئیس فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان، در اين مراسم گفت که چهل ورزشکار محصل در این رقابت ها اشتراک دارند.

به گفته او از میان اين چهل تن، پنج تن که بلند ترین امتیاز را به دست بیاورند، در مسابقات جهانی محصلین اين رشته در ایتالیا که سه ماه بعد برگزار می شود، اشتراک مى کنند.

او گفت که سطح مسابقات، خیلی بالا رفته است و دیده می شود که ورزشکاران نیز آمادگی کامل دارند تا درخشش خوبی داشته باشند.

حفیظ الله ولی رحیمی رئیس تربیت بدنی و ورزش و رييس کمیته ملی المپیک، ضمن استقبال از راه اندازی این رقابت ها گفت: "فدراسیون ملی تکواندو، یکی از مهمترین فدراسیون هاى کشور است که توانسته دستاوردهاى خوبی در عرصه ورزش داشته باشد."

او افزود: "ما آرزومند هستیم که این جوانان کشور، بتوانند تاریخ کشور را رقم بزنند و برای کشور افتخارات بزرگ را به دست بیاورند."

ری ژا هیونگ سفیر کوریای جنوبی برای افغانستان که در مراسم افتتاحیه این رقابت ها حضور داشت،  گفت که کوریای جنوبی، از بنیانگذاران ورزش تکواندو است و در حال حاضر، بیش از ۹ میلیون باشنده اين کشور، کمربند سیاه در این رشته دارند.  

او علاقمندى جوانان افغان به اين رشته را ستود و گفت که  در حال حاضر، تکواندو در بیش از ۲۰۰ کشور جهان بازی می شود و در کُل، حدود هشتاد میلیون ورزشکار مصروف این ورزش در سراسر جهان مى باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر