زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

متضررين آتشسوزى ١٣جدى در کابل خواستار جبران خساره شدند

متضررين آتشسوزى ١٣جدى در کابل خواستار جبران خساره شدند

author avatar
17 Mar 2019 - 17:10
متضررين آتشسوزى ١٣جدى در کابل خواستار جبران خساره شدند
author avatar
17 Mar 2019 - 17:10

کابل (پژواک، ۲۶حوت ۹۷): متضررين آتشسوزى در چهارراهى عبدالحق کابل، مدعى اند که به دليلى خساره به آنها پرداخت نشده که «امرالله صالح» و «بسم الله محمدى»، سهم داران احمديار گروپ اند و از نفوذ شان استفاده مى کنند.

شرکت احمديار گروپ بدون ذکر نام، سهم برخى مقام هاى کنونى و پيشين حکومت در اين شرکت را رد نمى کند؛ اما مى گويد که این آتشسوزی هیچ ربطی به احمدیار گروپ ندارد؛ زيرا احمديار گروپ تنها مسئوليت انتقال تيل به اين تانک را دارد و قرارداد تانک يادشده دولتى، با شرکت «ساحل سبز» موجود در ساحه شده است.

به اساس گزارش ها، در آتشسوزی يادشده در مربوطات حوزه نهم امنيتى شهر کابل در شب سيزدهم جدى سال روان؛ سه تن جان باختند، ٤٢ تن دیگر زخمی شدند و خسارات هنگفت مالی به ساکنان سه بلاک رهايشى از جمله «کابل تاور» وارد شد.

ده ها تن از متضررين اين رويداد که امروز گردهمايى اعتراضى داشتند، گفتند که آتشسوزى يادشده از اثر بى توجهى تانک تيل احمديارگروپ رخ داده و بايد احمديار گروپ، جبران خسارۀ مردم را بپردازد.

صفی الله نورزی یکی از باشندگان کابل تاور گفت که متضررين در مورد شکايت کرده بود و سپس هيئت هاى ادارات مختلف چون رياست جمهورى، رياست اجرايى، وزارت داخله و غيره، چگونگى اين آتشسوزى و خساره هاى وارد شده را بررسى کردند.

 اما او افزود که تا حال نتیجۀ اين بررسى ها مشخص نشده است.

به گفته وى اين درحالى است که در اين آتشسوزى، ده منزل مسکونى در کابل تاور و بلاک هاى ۱۵۰ و ۱۵۱ مکروریان سوم واقع چهارراهی عبدالحق حریق گردیده است و اکثریت اين منازل به شکل مخروبه باقی مانده؛ زيرا صاحبان آن توانایی بازسازی آن را ندارند.

به گفته او هنگامی که در سال ۱۳۸۸ کار ساخت کابل تاور آغاز شد، بر اساس هدایت شاروالی کابل؛ تانک تيل احمديار باید از محل برداشته می شد؛ اما به دلیل داشتن شناخت رییس احمدیار گروپ و شرکای وی، اين چنين نشد.

عبدالقادر یک تن ديگر از متضررين که در آتشسوزی يادشده خانم و یک عضو دیگر خانواده اش را از دست داده است، گفت: «من تمامی هستی ام را در این آتشسوزی که مقصر آن احمدیار گروپ است از دست داده ام؛ اما تا به حال هیچ گونه کمک از سوی هیچ اداره با من صورت نگرفته است.»

به گفته او، متضررین چندین عریضه را به ادارات مختلف دولتی داده اند؛ اما هیچ گونه پاسخ قناعت بخش را دریافت نکرده اند.»

موصوف گفت که امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی و بسم الله محمدی وزیر پيشين امور داخله، از سهم داران احمديار گروپ می باشند و دخالت مستقیم و غیرمستقیم آنان سبب شده است که کسی به صدای متضررين اين آتشسوزى گوش ندهد.

وی افزود: «ما این جا جمع شده ایم و جبران خساره می خواهم و اگر به خواسته هاى ما رسیدگی نشود، اعتراض های خود را ادامه خواهیم داد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر