زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در هرات به مناسبت ۲۷ حوت «روز ملی خبرنگار» نمایشگاه عکس برگزار شد

در هرات به مناسبت ۲۷ حوت «روز ملی خبرنگار» نمایشگاه عکس برگزار شد

author avatar
18 Mar 2019 - 16:58
در هرات به مناسبت ۲۷ حوت «روز ملی خبرنگار» نمایشگاه عکس برگزار شد
author avatar
18 Mar 2019 - 16:58

هرات (پژواک، ۲۷ حوت ۹۷): ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، به مناسبت ۲۷ حوت «روز ملی خبرنگار»، نمایشگاهی را به هدف یادبود از خبرنگارانی که در راه اطلاع رسانی جان شان را از دست داده اند، راه اندازی کرد.

نور احمد کریمی که به نماینده گی از ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در این نمایشگاه صحبت می کرد، گفت در این نمایشگاه ۴۰ عکس به شمول ده عکس خبرنگاران خارجی  که در حوادث گوناگون در افغانستان جان باخته اند، به نمایش گذاشته شده است.

 موصوف افزود: «ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، به مناسبت روز خبرنگار و ارج گذاری به شهدای خبرنگار که در چند سال گذشته در افغانستان جان خود را از دست داده اند، این نمایشگاه را برگزار کرده است.»

در همین حال خبرنگاران در هرات، از عدم مصئونیت خبرنگاران در افغانستان ابراز نگرانی می کنند.

آنان می گویند با آن که خبرنگاران جان شان را در راستای آزادی بیان از دست می دهند و در این راستا تلاش می کنند؛ اما حکومت توجه آنچنانی به وضعیت خبرنگاران و خانواده های خبرنگاران قربانی ندارد.

فرزانه محمدی یکی از خبرنگاران در هرات گفت: «با آن که خبرنگاران در راستای آزادی بیان تلاش های زیادی انجام داده اند و قربانی داده اند؛ اما مصئونیت جانی ندارند و ما از حکومت می خواهیم که در این قسمت توجه جدی نماید.»

حسن حسینی دیگر خبرنگار در هرات به پژواک گفت: «مشکلات درون سازمانی در رسانه های کشور به ویژه در رسانه های محلی وجود دارد و دولت افغانستان مکلف است تا مصئونیت شغلی را برای خبرنگاران فراهم سازد.»

درهمین حال، فهیم دشتی رئیس انجمن خبرنگاران کشور که در این نمایشگاه حضور داشت، گفت که آنان چندین سال تلاش کردند تا چند مصوبه را به تصویب برسانند که خبرنگاران مصئونیت جانی و شغلی داشته باشند؛ اما با تصویب این مصوبه هنوز عملی نمی شود.

وی افزود: «مقرره ها تصویب شده است؛ اما در هیچ رسانه اى قرارداد کار بررسی نشده است که آیا این مطابق به قانون کار است یا خیر؟ درهیچ رسانه اى خبرنگار بیمه صحی و دیگر امتیازات تضمین نشده است.»

این در حالی است که چند روز پیش، ۲۷ حوت از سوی ریاست جمهوری به عنوان روز ملی خبرنگار وارد تقویم کشور گردید.

اما خبرنگاران به این باوراند، در کنار اینکه خبرنگاران روزی در تقویم داشته باشند، نیاز است تا به تهدیداتی که علیه خبرنگاران وجود دارد، رسیدگی شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر