زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دهها تن از نيروهاى امنيتى و افراد ملکى که به ترکمنستان پناه برده بودند، دوباره به کشور برگشتند

دهها تن از نيروهاى امنيتى و افراد ملکى که به ترکمنستان پناه برده بودند، دوباره به کشور برگشتند

author avatar
18 Mar 2019 - 20:53
دهها تن از نيروهاى امنيتى و افراد ملکى که به ترکمنستان پناه برده بودند، دوباره به کشور برگشتند
author avatar
18 Mar 2019 - 20:53

کابل (پژواک ٢٧ حوت ٩٧): وزارت دفاع ميگويد، ۵۸ تن از سربازان سرحدی و تعدادی از افراد ملکی بشمول اطفال و زنان که در نتیجه درگیری شدید مخالفين در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس وارد خاک ترکمنستان شده بودند، دوباره به افغانستان برگشت نمودند.

اين مطلب در خبرنامه اى که از سوى اين وزارت به نشر رسيده، بيان شده است.

منبع افزوده است که نیروهای مذکور دوباره از طریق بندر تورغندی داخل خاک افغانستان شده و به وظایف شان برگشته و هموطنان ملکی ما که از اثر تهدیدات جنگ وارد خاک ترکمنستان شده بودند، دوباره به خانه های مسکن گزین گردیده اند.

اما منبع مى نويسد که در نتیجه حملات شدید مخالفين در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس بر علاوه مقاومت شدید نیروهای دفاعی و امنیتی افغان که تلفات هنگفت به دشمن وارد شده، متاسفانه 58 تن از سربازان سرحدی از سوی دشمن اسیر گردیده اند.

وزارت دفاع ميگويد که عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی افغان جهت آزاد سازی این سربازان از چنگ مخالفين ادامه داشته و نیروهای دفاعی و امنیتی کشور متعهد اند تا با راه اندازی این عملیات ها لانه های مخالفين را در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس از بین برده و فضای صلح و ثبات را برای مردم بادغیس بمیان بیاورد.

همچنان در اعلاميه وزارت امور خارجه نيز آمده است که نظر به شرایط جنگی و حملات مخالفين بر بالامرغاب بادغیس، شماری از هموطنان مان که به ترکمنستان پناه بردند، پس از رسیدگی و خدمات صحی دولت ترکمنستان دوباره به کشور بر گشتند.

از سوى ديگر، عبدالعزیز بیگ رییس شورای ولایتی بادغیس می گوید که بر اثر تلاش حکومت مرکزى و وزارت خارجه، شام دیروز کشور ترکمنستان اجازۀ ورود به سربازان مرزی گیرمانده در مرز ترکمنستان را داده اند.

به گفتۀ وى، این شمار سربازان که حدود ۷۰تن میرسند، پس از ورود به خاک ترکمنستان، دوباره به افغانستان بازگشتند.

جمشید شهابی سخنگوی والی بادغیس نیز نجات نیروهای مرزی را تایید می کند و میگوید که پس از تلاش های پی هم حکومت مرکزی، کشور ترکمنستان اجازه عبور به خاکش را داده و این سربازان دوباره بازگشته اند.

اين در حاليست که سه روز پیش طالبان به گونۀ تهاجمی بالای پوسته های و تولی نیروهای مرزی در منطقه موریچاق ولسوالی بالامرغاب حمله کردند و همزمان نیروهای مرزی قرارگاه‌های شان را ترک کردند و به نقطۀ مرزی مرز ترکمنستان فرار کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر