زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عالمی بلخی: وضعیت مهاجرین در ترکیه و یونان، رو به بهبود است

عالمی بلخی: وضعیت مهاجرین در ترکیه و یونان، رو به بهبود است

author avatar
18 Mar 2019 - 16:52
عالمی بلخی: وضعیت مهاجرین در ترکیه و یونان، رو به بهبود است
author avatar
18 Mar 2019 - 16:52

کابل (پژواک، ۲۷حوت ۹۷): وزارت امور مهاجرین می گوید که وضعیت مهاجرین در ترکیه و یونان، رو به بهبود است و قرار است به زودی برای رسیدگی به مشکلات آنان، کمیته مشترک میان دولت افغانستان و یونان ایجاد گردد.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که بیشترین مشکلات را مهاجرین افغان در کشورهای ترکیه و یونان که بعنوان مسیر ترانزیتی مهاجرت یاد می شود، دارد.

نامبرده گفت که وى در ششمین نشست وزرای "کنفرانس روند بوداپست" که در کشور ترکیه برگزار شده بود و در آن، وزرا و نمایندگان ۷۲ کشور جهان حضور داشت، اشتراک کرده است.

او علاوه کرد که در این نشست، روی منع و مبارزه با مهاجرت نامنظم، مبارزه و ریشه کن ساختن باندهای قاچاق انسان، تنظيم شرایط برای مهاجرت قانونی و ایجاد سهولت در بازگشت و قبول مجدد مهاجرین، بحث صورت گرفته و دو سند مهم مهاجرتی تحت نام تعهدات استانبول که از قبل وجود داشت و برنامه عمل پنج ساله برای مصئونیت و حفظ حقوق مهاجرین نیز به امضاء رسید.

وى افزود که در حاشیه این نشست، ملاقات های جداگانه با مقام های کشور ترکیه داشت و مقام های ترکیه تعهد سپرده که پس از این، اخراج اجباری افغان ها صورت نگرفته و سهولت هايی را نیز برای مهاجرین مساعد کرده اند.

به گفته وی، آن عده افغان ها که قصد دارند به شکل داوطلبانه از کشور ترکیه به افغانستان بیایند، هلال احمر و موسسه تیکا ترکیه در داخل کشور، زمینۀ فرصت کار را برای شان مساعد می سازد.

وی همچنان گفت که وضعیت مهاجرین کشور ترکیه و یونان، نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته است و قرار است برای رسیدگی به وضعیت مهاجرین افغان، کمیته مشترک میان دولت افغانستان و یونان ایجاد گردد.

او افزود که در حال حاضر ۱۶هزار مهاجر افغان در کشور یونان وجود دارد که یک تعداد شان پذیرفته شده و متباقی یا رد شده و یا هم در حالت انتظار قرار دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر