زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نويد احمد بارکزى خبرنگار پژواک لقب خبرنگارسال را به خود اختصاص داد

نويد احمد بارکزى خبرنگار پژواک لقب خبرنگارسال را به خود اختصاص داد

author avatar
18 Mar 2019 - 15:24
نويد احمد بارکزى خبرنگار پژواک لقب خبرنگارسال را به خود اختصاص داد
author avatar
18 Mar 2019 - 15:24

کابل (پژواک، ٢٧ حوت ٩٧): يک گزارش آژانس خبرى پژواک، در رقابت سالانه، مقام اول را از آن خود کرد و نويد احمد بارکزى تهيه کنندۀ اين گزارش، لقب خبرنگار سال را به خود اختصاص داد.

اين گزارش آژانس خبرى پژواک، تحت عنوان «پول معادل معاش صدها مامور پايين رتبه، خرج دسترخوان شوراى صلح مى شود» در ٢٤ جدى سال روان منتشر شد.

به اساس اين گزارش به ٧٢ تن شامل رئيس، معاونين، رئيس دارالانشا‌ء، اعضا و هيئت اجرائيه شوراى عالى صلح، در کُل ماهوار بيش از ٧.١ ميليون افغانى به عنوان پول دسترخوان پرداخت مى شود.  

همچنان اين گزارش نشان مى دهد که بيشترين مبلغى را که به عنوان پول دسترخوان دريافت کرده است، محمد کريم خليلى رئيس شوراى عالى صلح و محمد اکرم خپلواک رئيس دارالانشاى اين شورا در آن زمان مى باشند.

پول دسترخوان رئيس شورا، بيش از ٤٧٨ هزار و رئيس دارالانشا‌ى شورا نزديک به ٤٥٨ هزار افغانى مى شود.

اين گزارش نشان مى دهد که، مصارف ماهوار شوراى عالى صلح از بابت پول دسترخوان ٧٢ تن، معاش کارمندان و تيل، در کُل به حدود ٢٦ ميليون افغانى مى رسد و اين امتيازات در حالى است که چهل درصد مردم افغانستان زير خطر فقر زندگى مى کنند.

اين گزارش آژانس خبرى پژواک، شامل رقابتى شد که امسال از سوى مرکز خبرنگاران افغانستان راه اندازى شد. 

اين مرکز در نتيجه رقابت، نويد بارکزى خبرنگار آژانس خبرى پژواک و تهيه کنندۀ اين گزارش را لقب خبرنگار سال داد.

در مراسمى که امروز به اين مناسبت تدوير شده بود، به نويد بارکزى تنديس نيز داده شد و يک هزار دالر امريکايى جايزه از سوى بانک اسلامى نيز به او داده مى شود.

در اين رقابت بر علاوۀ خبرنگار سال، به محمد حميدى خبرنگار بى بى سى، شاهپور فرهمند از آريانا نيوز، زمان سهيل از تلويزيون شمشاد، عبداللطيف احساس خبرنگار آزاد، سيد معروف سعيدى خبرنگار سلام وطندار، طارق ثاقب خبرنگار تلويزيون يک، الهه ساحل خبرنگار راديوسحر، زينب فرهمند خبرنگار آزاد، سمين صدف خبرنگار خبرگزارى بانوان، و آرش خبرنگار روزنامۀ هشت صبح، لقب خبرنگار برتر همراه با تقديرنامه داده شد.

احمد قريشى رئيس مرکز خبرنگاران افغانستان، امروز در مراسمى که به مناسبت يادشده و تجليل از ٢٧ حوت روز ملى خبرنگار در کابل تدوير شده بود، گفت که اين رقابت، به مناسبت روز ملى خبرنگار راه اندازى شده است.

به گفته او در اين رقابت که حدود يک و نيم ماه قبل راه اندازى شد، ده ها خبرنگار از رسانه هاى مختلف در سطح کشور، بهترين گزارش هاى شان را به رقابت گذاشتند.

موصوف گفت که گزارش هاى خبرنگاران، از سوى داوران بىطرف بررسى شده است.

پرويز کاوه يک تن از داوران، در اين رقابت گفت کسانى که در داورى نقش داشتند، استادان پوهنتون و کسانى بودند که در کار رسانه يى تجربۀ زياد داشتند.

Visits: 15

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر