زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاين غرس يک ميليون نهال دربدخشان آغازشد

کمپاين غرس يک ميليون نهال دربدخشان آغازشد

author avatar
18 Mar 2019 - 15:06
کمپاين غرس يک ميليون نهال دربدخشان آغازشد
author avatar
18 Mar 2019 - 15:06

فیض آباد (پژواک، ۲۷ حوت ۹۷): مسئولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری بدخشان می گویند که از طریق یک کمپاین بهاری، بیش از یک میلیون نهال زینتی و غیرزینتی، در ۲۸ واحد اداری این ولایت غرس می گردد.

معین الدین عینی رئیس زراعت بدخشان، امروز در مراسمی که به این مناسبت در محوطه محبس بدخشان تدویر یافته بود، گفت که بیش از یک میلیون نهال به خاطر سرسبزی، حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ برخورد درست با طبیعت، غرس می گردد.

موصوف افزود که در حال حاضر، این کمپاین در مناطق گرمسیر و سپس با فراهم شدن زمینه غرس نهال در سایر نقاط این ولایت عملی می گردد.

به گفته او، از زمان آغاز این کمپاین تا به حال، در پنج مرحله در ساحات مختلف این ولایت هزاران نهال غرس شده است.

وی با تاکید گفت: «کمپاین نهال شانی در ولسوالی هایی که هنوز زیر برف اند، شاید تا چند روز دیگر آغاز گردد.»

عینی خاطر نشان کرد که توزیع نهال، از مسئولیت های ریاست زراعت بدخشان می باشد؛ اما نهادهایی که سالانه نهال به دست می آورند، باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

فرهاد رحمانی نماینده جوانان و دستیار خاص رئیس جمهور که در این مراسم حضور داشت، گفت نظر به فرمان رئیس جمهور، برنامه نهال شانی در ۳۴ ولایت کشور، از طرف جوانان آغاز و باید در حدود یک میلیون نهال از طرف جوانان در سطح کشور غرس گردد.

موصوف افزود: «با توجه به همین مسئله، ما امروز شاهد غرس یک هزار نهال از سوی جوانان بدخشان در محوطه محبس جدید شهر فیض آباد هستیم.»

عبدالسلام حافظی مسئول عمومی سرسبزی و تنظیم خدمات شهری شاروالی فیض آباد گفت شاروالی پلان دارد که امسال، در مساحت ۳۰ جریب زمین در اطراف شهر فیض آباد، حدود شش هزارنهال زینتی و غیرزینتی غرس نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر