زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«رقابت ها و تفاوت هاى سياسى بايد پروسۀ صلح را به چالش نکشاند»

«رقابت ها و تفاوت هاى سياسى بايد پروسۀ صلح را به چالش نکشاند»

author avatar
19 Mar 2019 - 15:43
«رقابت ها و تفاوت هاى سياسى بايد پروسۀ صلح را به چالش نکشاند»
author avatar
19 Mar 2019 - 15:43

کابل (پژواک،٢٨ حوت ٩٧): شوراى حمايت از صلح و حقوق اساسى، در اولين روز اعلام موجوديت خود، ضمن تاکيد بر مذاکرات بين الافغانى صلح، از طرفين درگير خواستند که روى آتش بس موافقه کنند.

عباس نويان عضو پيشين ولسى جرگه و عضو ارشد اين شورا، در مراسم امروز که در کابل تدوير يافته بود، گفت که هدف از ايجاد اين شورا حمايت از حرکت­هاى صلح و هماهنگى ميان سياسيون مى باشد.

وى گفت که صلح، يکى از خواست­هاى اساسى مردم افغانستان مى باشد و صلح عادلانه و پايدار زمانى تحقق مى يابد که با تامين حقوق شهروندى، عدالت اجتماعى، آزادى هاى مدنى، انکشاف متوزان و برابرى همراه باشد.

موصوف علاوه کرد که  مردم افغانستان در حدود هجده سال گذشته، براى رفع تبيعض، نابرابرى، تامين دموکراسى و آزادى هاى مدنى، شهروندى و فردى تلاش کرده و قربانى هاى بى شمارى داده اند و باید به حفظ اين دستاوردها توجه شود.

در اعلاميه اين شورا آمده است: «ما ازاقدامات ايالات متحده امريکا و تمامى جريان هاى بين المللى و دولت افغانستان براى تامين صلح، در کشور قدردانى نموده و به ضرورت گفتگوى سازنده، شفاف و همه شمول بين الافغانى براى صلح  تاکيد مى داريم.»

منبع نوشته است که اين شورا معتقد است که تمام طرف هاى ذيدخل، بايد متمرکز و متعهد به هدف اساسى تحقق صلح عادلانه و پايدار در کشور بوده و اجازه ندهند که رقابت ها و تفاوت هاى سياسى پروسه صلح را به چالش بکشاند.

در اعلاميه آمده است که اين شورا از حکومت افغانستان و جريان هاى اپوزسيون سياسى تقاضا مى کند که با ديدگاه مشترک و ستراتيژى واحد و موثر، يکجا کار کنند و از اين فرصت براى صلح پايدار درکشور استفاده کنند.

منبع نوشته است: «ما نگرانى جدى خود را در مورد عدم شفافيت و همه شمول بودن روند پروسه صلح ابراز مى نمايم، نبايد اجازه بدهيم که از اين پروسه براى پيشبرد اهداف جانبى و سياسى استفاده صورت بگيرد.»

در اعلاميه، به جمع آورى و در نظر گرفتن نظريات مردم افغانستان در پروسه صلح و آتش بس فورى ميان طرفين نيز تاکيد شده است.  

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر