زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تفاهمنامه اى به هدف ایجاد سهولت براى بيماران با يک شرکت هندى امضا شد

تفاهمنامه اى به هدف ایجاد سهولت براى بيماران با يک شرکت هندى امضا شد

author avatar
19 Mar 2019 - 16:50
تفاهمنامه اى به هدف ایجاد سهولت براى بيماران با يک شرکت هندى امضا شد
author avatar
19 Mar 2019 - 16:50

کابل (پژواک، ۲۸حوت ۹۷): وزارت صحت عامۀ افغانستان، به هدف ایجاد سهولت ها براى بيمارانى که غرض تداوى از افغانستان به هند مى روند، تفاهمنامه اى را با يک شرکت هندى امضا کرد.

این تفاهمنامه میان داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامۀ افغانستان و هارمیت سینگ رییس شرکت هندى (Avocure) امروز در کابل امضا شد.   

وزير صحت عامه افغانستان و رييس شرکت يادشده گفتند که به اساس تفاهمنامه؛ اين شرکت طی یک چهارچوب، خدمات در بخش های انتخاب شفاخانه‌ ها، ارایه معلومات در مورد چگونگی خدمات صحی، هزینه تداوی، انتخاب داکتر، دسترسی به ترجمان، اخذ ویزه و سهولت های دیگر را برای بیماران افغان  ارایه می ‌کند.

وزیر صحت عامه گفت یک تعداد افرادی که برای تداوی به کشور هند می‌روند، به دلیل عدم آگاهی از مراکز صحی و هزینه تداوی، مورد فریب کمیشن ‌کاران قرار می‌ گیرند و پول هنگفتی را از مريضان اخذ می کنند.

به گفته او؛ با آنکه پيشرفت هایى در بخش تداوى امراض در افغانستان صورت گرفته و اکنون  عملیات های قلبی، پیوند گرده، تشخیص سرطان ها، پیوند مفصل و جراحی اعصاب و دیگر بیماری های پیشرفته در مراکز صحی افغانستان صورت می‌گیرد؛ اما ارزيابى که اخيراً صورت گرفته نشان مى دهد که هنوزهم ۳.۷ درصد مریضان افغان، به بیرون از کشور برای تداوی می‌ روند.  

همچنان موصوف خاطر نشان کرد که شرکت يادشده هندى، ديتابيس بيماران افغان را که به هند مى روند، تهيه و در اختيار وزارت صحت عامه قرار مى دهد.

به گفته او هرچند وزارت صحت عامه، نمی خواهد توریزم طبی را انکشاف دهد؛ اما می خواهد  دیتابیسى داشته باشد تا مریضانى که به بیرون از کشور می روند، بیشتر به کدام امراض مبتلايند؛ تا در آینده برای تداوى اين چنين امراض نيز برنامه اى در داخل کشور داشته باشد.

هارمیت سینگ رییس شرکت يادشدۀ هندى گفت که با عملی شدن این تفاهمنامه، هزینه خدمات صحی مریضان که از افغانستان به هندوستان می رود، کاهش قابل ملاحظه خواهد يافت.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون دالر امريکاى، جهت تداوی مریضان از کشور خارج می شود که بیشتر آن، در هند و پاکستان برای تداوی هزینه می شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر