زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“سرک های فرعی شمال و جنوب شهر کندهار باید اعمار شوند”

“سرک های فرعی شمال و جنوب شهر کندهار باید اعمار شوند”

author avatar
19 Mar 2019 - 20:24
“سرک های فرعی شمال و جنوب شهر کندهار باید اعمار شوند”
author avatar
19 Mar 2019 - 20:24

کندهار (پژواک، ۲۸حوت ۹۷): باشندگان شهر کندهار میگویند که از هفده سال گذشته بدینسو، تعهدات اعمار سرک های فرعی در شمال و جنوب این ولایت سپرده میشود، اما تاکنون جنبه عملی نداشته است.

آنان میگویند که بنابر این مشکل، نه تنها جاده های شهر را با تهدید تخریب مواجه نموده، بلکه زندگی مردم را نیز در مضیقه قرار داده است.

درحال حاضر در حومه شمال شهر کندهار، از یک سرک طور فرعی (بای پاس) استفاده میشود که  تردد وسایط باربری سبب تخریب نسبی این سرک شده است.

تاج محمد یکتن از ساکنین منطقه متذکره، به آژانس خبری پژواک گفت که ۷ کیلومتر این سرک فرعی از منطقه رهایشی کاریز ناحیه دوم شهر کندهار میگذرد، وسایط کلان باربری بر آن رفت و آمد میکنند و اهالی منطقه از آن رنج میکشند.

به قول وی، در مسیر این جاده ، هر روز صدها موتر خورد و کلان عبور میکنند که در پی آن مردم در فصل گرما از گرد و خاک و در فصل سرما از باران، آب و گل در تکلیف اند.

موصوف میگوید، به سبب خراب بودن جاده، نه تنها از صدای بلند موترها عذاب میکشند، بلکه به سبب گرد و خاک، به بیماری های تنفسی مصاب شده اند.

موصوف گفت، ساکنین منطقه متذکره، به کرات در مورد اعمار این سرک احتجاج ها را راه اندازی نموده با مقامات دراین خصوص ملاقات انجام دادند، اما به صدای آنها لبیک گفته نشد.

محمد اسماعیل یکتن از باشندگان دیگر، به آژانس خبری پژواک گفت، از سال های گذشته این سرک تخریب است، اما نه شاروالی و نه هم ریاست فواید عامه به اعمار آن مبادرت میورزند.

موصوف علاوه کرد که این سرک به حدی تخریب شده که مردم به سبب گرد و خاک از اتاق های منازل شان بیرون شده نمی توانند، لباس های شسته شده را در فضای باز هموار کرده نمی توانند و خطر جدی دیگر این که هر روز در این مسیر موترهای بابری واژگون میشوند که بسا اوقات اطفال و افراد مُسن زیر آن گیر میشوند و جان می بازند.

نامبرده از حکومت خواست تا زودتر این سرک را ترمییم نماید و باشندگان این منطقه را از این رنج نجات دهند.

افزون بر اهالی منطقه، رانندگان موترها نیز از این ناحیه با مشکلات مواجه اند.

عبدالولی که در مسیر میان کابل و هرات رانندگی میکند، میگوید که این سرک به حدی تخریب شده که هر روز وسایط باربری بر آن چپه میشوند که به مالک واسطه و مالکین اموال خسارات هنگفت وارد میشود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر