زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«حضور پُر رنگ زنان در راس ادارات سبب کاهش تبعیض جنسیتی می شود»

«حضور پُر رنگ زنان در راس ادارات سبب کاهش تبعیض جنسیتی می شود»

author avatar
20 Mar 2019 - 15:20
«حضور پُر رنگ زنان در راس ادارات سبب کاهش تبعیض جنسیتی می شود»
author avatar
20 Mar 2019 - 15:20

هرات(پژواک، ۲۹ حوت ۹۷): مسئولان محلی در هرات، با پُر دستاورد خواندن سال ۱۳۹۷ خورشیدی، می گویند که در یک سال گذشته، هشت زن در بست های مدیریتی این ولایت گماشته شده اند.

انیسه سروری رئیس امور زنان هرات، به آژانس خبری پژواک گفت با آن که معاونت اجتماعی مقام ولایت هرات، مستوفیت، مطبعه آزادی، معاونت شهرداری، اداره شفاخانه چشم هرات، اتاق تجارت بانوان و ریاست امور زنان از سوی زنان مدیریت می شود؛ اما قرار گرفتن این شمار کرسی ها برای زنان بسنده نیست.

موصوف افزود: «گرچه این تعداد کرسی کفایت نمی کند؛ اما ما با حضور پررنگ زنان امیدوار می شویم، هرچه حضور زنان پررنگتر شود، تبعیض جنسیتی کمتر می شود.»

وی دلیل افزایش حضور زنان در ادارات دولتی را نتیجه دادخواهی بانوان این ولایت خواند.

در همین حال، برخی بانوان در اداره های محلی هرات، از مقام های مرکزی خواهان جذب بیشتر زنان در سمت های بلند دولتی شده، بر مشارکت زنان در تصمیم گیری های بزرگ تاکید کردند.

مهناز پیروز مسئول مطبعه آزادی هرات به پژواک گفت: «ضرورت است که حکومت با توجه به سهم ۳۰ درصدی زنان در حکومت­داری، کرسی های مدیریتی بیشتر را در اختیار آنان قرار دهد.

فرشته یعقوبی، یکی از فعالان حقوق زن درهرات گفت: «کارهای صورت گرفته برای زنان در ١٧سال گذشته، بسنده نیست و به حضور بیشتر زنان در حکومت نیاز احساس می شود.»

در همین حال، مونسه حسن زاده معاون اجتماعی مقام ولایت هرات گفت: «اگر آمار بگیریم در سطح کشور، ده درصد خانم ها در سطوح رهبری قرار دارند که این بسنده نیست.»

به گفته او، تعهد دولت برای حضور پررنگ زنان در ادارات دولتی بیش از این بوده؛ اما تا به حال عملی نشده است.

وی افزود: «ما هم تلاش می کنیم که بیشتر بانوان در ادارات دولتی جذب شوند.»

موصوف علاوه کرد که کاهش ۲۰ درصدی خشونت در برابر زنان در سال جاری، گماشتن یک زن به معاونت وزارت امور داخله و احراز ریاست کمیسیون های انتخاباتی از سوی زنان، انگیزۀ دادخواهی را برای بانوان بیشتر کرده است.

حسن زاده، ابراز امیدواری کرد که زنان با تلاش های حکومت و بهره گیری از پروژه های توانمندسازی، بتوانند وضعیت بانوان روستایی را نیز بهبود بخشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر