زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اعتراض کننده گان مانع ورود والی جوزجان به دفتر کارش شدند

اعتراض کننده گان مانع ورود والی جوزجان به دفتر کارش شدند

author avatar
20 Mar 2019 - 16:55
اعتراض کننده گان مانع ورود والی جوزجان به دفتر کارش شدند
author avatar
20 Mar 2019 - 16:55

شبرغان(پژواک، ۲۹ حوت ۹۷): صدها کارمند ریاست تفحصات نفت و گاز جوزجان، در اعتراض به تنقیص ۳۲۰ تن از مامورین آن اداره از سوی وزارت معادن و پترولیم، مانع ورود والی آن ولایت به دفتر کارش شدند.

حدود ۳۰۰ معترض با اجتماع در برابر ساختمان مقام ولایت جوزجان، با انتقاد از تصمیم اخیر دولت مبنی بر تنقیص در ریاست تفحصات، نفت و گاز جوزجان، خواستار تجدید نظر شدند.

انجنیر حبیب الله یک تن از کارمندان تنقیص شدۀ ریاست تفحصات، نفت و گاز جوزجان که در میان اعتراض کننده گان حضور داشت، به آژانس خبری پژواک گفت که بهتر بود دولت به جای اقدام برای تنقیص کارگران و مامورین، تدابیر مثبت دیگری را در پیش می گرفت.

وی افزود که پروژه اکتشافی و ترمیماتی چاه های گازی تفحصات، همیشه به سکتورخصوصی داده می شود و پول زیادی هم در این راستا هزینه می شود؛ در حالیکه این کار از عهدۀ انجنیران و کارگران بر می آید.

موصوف علاوه کرد: «مامورین تفحصات، پنج تا شش هزار افغانی معاش می گیرند و به مشکل روزگار خود را می گذرانند؛ اما وقتی لقمه نان آن ها گرفته شود ناگزیرند صدای خود را بلند کنند.»

او هشدار داد که اگر دولت در تصمیمش تجدید نظر نکند، اعتراضات گسترده تری را راه اندازی خواهند نمود.

رنا یکی دیگر از معترضان گفت که شمار زیادی از زنان خانواده های بی سرپرست، در این اداره کار می کنند، اگر آن ها تنقیص شوند بر تعداد گداهاى شهر شبرغان اضافه خواهد شد.

موصوف افزود که اگر مقام ها اقدام شان را پس نگیرند، آن ها دروازه تفحصات و ولایت را مسدود خواهند کرد و به هیچ ماموری در این ادارات اجازه ورود نخواهند داد.

سید عزیزالله الفتی وکیل پیشتاز ولسی جرگه گفت که وظیفه حکومت عزل مامورین و کارگران نیست، بلکه مسئولین و مقام های ارشد دولتی مکلفیت دارند تا برای مردم زمینه اشتغالزایی را فراهم کنند.

وی گفت: «با سایر وکلا موضوع را همآهنگ نموده ام و در مورد این بیعدالتی حکومت، خاموش نمی نشینیم.»

مولوی عبدالحی حیات عضو شورای ولایتی گفت که حداقل ۳۲۰ تن از کارگران و مامورین شامل ليست تنقیص اند.

موصوف افزود که وزارت معادن و پترولیم، دو روز قبل تصمیم گرفته است، تا قسمت زیادی از منسوبین تفحصات جوزجان را تنقیص نماید.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر