زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکمتیار: برخی حلقات در دولت مخالف تامین صلح در کشوراند

حکمتیار: برخی حلقات در دولت مخالف تامین صلح در کشوراند

author avatar
20 Mar 2019 - 16:11
حکمتیار: برخی حلقات در دولت مخالف تامین صلح در کشوراند
author avatar
20 Mar 2019 - 16:11

کابل(پژواک، ۲۹ حوت ۹۷): رهبر حزب اسلامی افغانستان می گوید که برخی حلقات در دولت، نمی خواهند صلح در کشور تامین گردد و با هر نوع پیشرفت در راستای صلح مخالفت می کنند.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان، امروز در دیدار با علما و روحانیون، با شریک کردن دیدگاهش در مورد پروسه صلح گفت که برخی حلقات در دولت، منافع شان را در جنگ جستجو می کنند و از همین رو، از هر نوع پیشرفت و ابتکار در خصوص تامین صلح هراس دارند و از هرجایی که صدای صلح بلند می شود، آنان تب می کنند.

موصوف بدون آن که از این حلقات نام ببرد، افزود که این حلقات شدیداً با صلح مخالفت می کنند و علاقه مندی به پایان جنگ ندارند. وى هشدار داد که اگر این حلقات در درون دولت به جنگ ادامه و مانع صلح شوند، بسیج مردمی را در برابر این افراد شکل می دهد.

حکمتیار، در این نشست از علمای کشور خواست که ابتکار صلح را در دست بگیرند و طرف های درگیر را مجبور به صلح کنند؛ تا از کشتار و خونریزی جلوگیری شود و صلح سرتاسری و پایدار در کشور تامین گردد.

وی، خطاب به علما و روحانیون افزود: «استقلالیت تان را حفظ کنید و به عنوان داعی صلح باشید و کسانی که تاکید به جنگ دارند و مانع صلح می شوند، در برابر شان بایستید؛ به خاطری که اگر شما بسیج نشوید هر روز کشته می شوید.»

موصوف، با هدفمند خواندن حمله بر عالمان دین، افزود که علمای دین توسط کسانی ترور می شوند که مجوز حمل سلاح را به جیب و یونیفورم دولتی بر تن دارند.

وی همچنان، با انتقاد از بمباردمان منازل مسکونی، گفت: «حملات هوایی بر منازل شخصی، کشتار افراد بی گناه به خصوص خانم ها و اطفال، قابل تحمل نیست و باید از چنین حملات جلوگیری به عمل آید.»

از سویی هم رهبر حزب اسلامی، در واکنش به گفته های اخیر امرالله صالح در خصوص لت و کوب یک افسر پولیس توسط پروین درانی گفت: «یک خانم یک پولیس را با سیلی زده، از این سیلی یک هنگامه بزرگ برپا شده است، یک شخص مسئول به پولیس می گوید که سلاح براى چه است، مرمی در شاجور دارید، باید در مقابل سیلی بالایش شلیک می کردی، می پرسم که مطابق کدام مذهب و قانون چنین عمل را انجام بدهد، شریعت ما می گوید که سیلی را با سیلی پاسخ بدهید.»

گل آغا حسنی صاحب زاده، رئیس انجمن موسوم به «عمل مردمی» در این نشست گفت که مجمع علمای دین و روحانیون، پیرامون صلح دایمی و سرتاسری در افغانستان به هدف میانجی­گری بین طالبان و حکومت ایجاد شده است.

وی گفت که در حال حاضر، بیش از ۹۹ درصد شهروندان خواهان صلح اند؛ اما درصدی کم که شامل غاصبان، مفسدین و زورمندان می شوند، خواستار ادامه جنگ اند.

موصوف، از علمای دین خواست که تلاش های شان را به خاطر تامین امنیت، صلح و گذاشتن سلاح به زمین شدت بخشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر