زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“در بورسیه های اختصاصی به کندهار عدالت صورت نمی گیرد”

“در بورسیه های اختصاصی به کندهار عدالت صورت نمی گیرد”

author avatar
20 Mar 2019 - 17:12
“در بورسیه های اختصاصی به کندهار عدالت صورت نمی گیرد”
author avatar
20 Mar 2019 - 17:12

کندهار(پژواک، ۲۹ حوت ۹۷): هر سال برای کندهار و زون جنوب، ده ها بورسیۀ تحصیلی اعطا میشود، ولی ساکنین این ولایت، روند توزیع و امتحان آن را مورد انتقاد قرار میدهند.

این انتقادها درحالی صورت میگیرد که هندوستان، امسال برای زون جنوب ۲۵۰ بورسیه تحصیلی را اعلان نموده که درگذشته این رقم کم بود.

مردم تقاضا دارند که روند توزیع و امتحان بورسیه های هند و بورسیه های کشورهای دیگر خارجی، باید شفاف شود.

پوهنیارعبدالمالک نیازی رئيس موسسه تحصیلات عالی خصوصی موسوم به ملالی درکندهار، به آژانس خبری پژواک گفت که بدبختانه سکتور خصوصی از سهم بورسیه های خارجی محروم است.

موصوف علاوه نمود که وزارت تحصیلات عالی، در این راستا و بخش های دیگر، با پوهنتون های خصوصی برخورد دوگانه میکند.

به قول موصوف، هر سال برای زون جنوب، ده ها بورسیه اعلان میشود؛ اما هرگز از پوهنتون های خصوصی یک محصل هم برای آن انتخاب نشده است.

نامبرده گفت که درکنار پوهنتون های دولتی، پوهنتون های خصوصی نیز مستحق اند تا محصلین شان را برای فراگیری تحصیلات عالی به خارج از کشور بفرستند، تا به این گونه معیار علمی پوهنتون های خصوصی نیز بلند برود.

نیازی تقاضا نمود تا بورسیه ها، طور عادلانه توزیع  و افراد از روی استعداد و توانایی برای آن برگزیده شوند.

از جانب دیگر، شمار زیاد جوانان نیز شاکی اند که روند اخذ امتحان برای بورسیه های متذکره شفاف نیست و بسا اوقات افراد واسطه دار و یا وابسته به خانواده های مقامات برای آن انتخاب میشوند.

ارشاد احمد که از صنف دوازدهم فراغت حاصل نموده و قصد دارد تا از طریق بورسیه های متذکره، برای کسب تحصیل به خارج از کشور برود، به آژانس پژواک گفت که سال پار برای بورسیه تحصیلی پاکستان امتحان داد که توانمندی آن را نیز داشت، ولی کامیاب نشد.

نامبرده افزود که اکثر اوقات، افراد بدون توانایی به بورسیه های متذکره راه یافته اند که بالاخره در صدد فرار شده و یا وقتش را ضایع میکند.

نامبرده همچنان یادآوری کرد که بسا اوقات، برای اعطای بورسیه های معاملات پولی صورت میگیرد که از سوی افراد واسطه دار و زوردار، به دیگران به فروش میرسد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر