زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از نوروز در میرامور دایکندی تجلیل شد

از نوروز در میرامور دایکندی تجلیل شد

author avatar
21 Mar 2019 - 16:41
از نوروز در میرامور دایکندی تجلیل شد
author avatar
21 Mar 2019 - 16:41

نيلى (پژواک، اول حمل ٩٨): جشن ميلۀ نوروز در ولسوالى میرامور ولايت دایکندی، با انواع برنامه های هنری و فرهنگی مثل تياتر، اتن ملی، ترانه و موسیقی های محلی برگزار شد.

در این برنامه صدها تن از اقشار مختلف اشتراک نموده بوده اند.

باشنده گان این ولسوالی، از والی دایکندی خواهان توجه در زمینه های زراعت و آبیاری، احداث بند برق، ترمیم و عریض سازی سرک و اعمار مکاتب در برخی این مناطق شدند.

نیکبخت عارفی یک تن از باشنده گان این ولسوالی گفت: این محفل همه ساله در قريه نالیج برگر بر گزار میگردد و در این ميله، همه ساله هفت گاو ذبح میشود.

ابراهیم دیگر باشنده این ولسوالی، به آژانس خبرى پژواک گفت که میله نوروز، همه ساله در نالیج برگر تجلیل میگردد و هفت گاو نیز ذبح می شود و برنامه های تياتر و موسیقی های محلی اجرا میگردد، که این برنامه ها فرهنگ و رسم و رواج هاى بومی این منطقه را به نمایش می گذارد.

اسحاق یک تن از جوانان این ولسوالی، از والی و مقامات دولتی دایکندی، خواستار توجه در بخش ارتقا و افزایش مکاتب در ولسوالی میرامور و همچنان احداث بند برق و توجه به زراعت و آبیاری و ترمیم سرک ها در این ولسوالی شده گفت که اینها، از عمده ترین مشکلات آنان میباشد و در قسمت امنیت هیچ گونه مشکل ندارند.

والی دایکندی ضمن تبریکی سال نو گفت که تمام تلاش های وى، در راستایی انکشاف متوازن در این ولایت است و انشاء الله در قسمت معارف، سرک و زراعت و آبیاری، در آیندۀ نزدیک اقدام مى کند.

وی از این مردم خواست که با نیروهای امنیتی همکاری نمايند.

قابل یادآوری است که میله نوروز در نالیج برگر میرامور، از ۱۶ سال به این سو تجلیل میشود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر