زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

انفجار سه ماین در کارته سخی کابل، ۶ کشته و ۲۳ مجروح برجا گذاشت

انفجار سه ماین در کارته سخی کابل، ۶ کشته و ۲۳ مجروح برجا گذاشت

author avatar
21 Mar 2019 - 10:10
انفجار سه ماین در کارته سخی کابل، ۶ کشته و ۲۳ مجروح برجا گذاشت
author avatar
21 Mar 2019 - 10:10

تعقیب دوم - کابل (پژواک، اول حمل ٩٨): وزارت صحت عامه می گوید که در اثر انفجار سه ماین در منطقه کارته سخی شهرکابل، شش تن کشته شده و ۲۳ تن دیگر زخم برداشته اند.

اين انفجارها حوالی ساعت ۹:۳۰ قبل از ظهر امروز، در ساحه شفاخانه علی آباد در نزدیکی زیارت کارته سخی در مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله گفت که سه ماینى که قبلاً جاسازی شده بود، امروز در ساحه شفاخانۀ علی آباد و کارته سخی در مربوطات حوزه سوم امنتی پولیس کابل، منفجر گردید.

وحید مایار سخنگوی وزارت صحت عامه، در صفحه تویترش نوشته است که تاکنون شش کشته و ۲۳ زخمی ناشی از اين حادثه به شفاخانه های کابل انتقال داده شده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این رویدادها را به عهده نگرفته است.

اما در خبرنامه اى که از سوى ارگ به نشر رسيده، آمده است: رئیس‌جمهور غنی که امروز در مراسم جشن نوروز در شهر مزارشریف به‌سر می‌برد، با آگاهی از این حادثۀ المناک، عمیقاً متأثر گردید و ضمن محکوم‌نمودن این‌ عمل جنایت‌کارانه و ضد ارزش‌های عنعنوی و فرهنگی مردم افغانستان، گفت که حملۀ تروریستی بالای جشن نوروز و تجلیل از سال نو، دشمنی آشکار با ارزش‌ها و عنعنات دیرینۀ مردم افغانستان می‌باشد.

او افزود: "تروریستان وحشی با انجام این‌گونه اعمال جنایت‌کارانه، یکبار دیگر دشمنی‌شان را با خوشی و آرامش مردم افغانستان نشان دادند و ثابت کردند که از این‌گونه اعمال ضد بشری و ظالمانه، دست‌بردار نیستند."

موصوف مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده‌های قربانیان این رویداد المناک ابراز داشته و به مسئولین مربوطه هدایت داده تا به‌خاطر رسیده‌گی عاجل به مجروحین، از تمام امکانات شان استفاده نمایند.

قابل یادآوری است که در منطقه یادشده، روز اول هر سال شمسی، مراسم جشن نوروز برگزار می­گردد.

سال گذشته نیز در این منطقه حمله انتحاری صورت گرفت، که ٣١ تن در آن کشته شدند و نزدیک به ٦٥ تن دیگر جراحت برداشتند. مسئولیت آن حمله را داعش بر عهده گرفته بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر