زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اعلان تاریخ جدید انتخابات، با مخالفت و موافقت نامزدان ریاست جمهوری مواجه شده است

اعلان تاریخ جدید انتخابات، با مخالفت و موافقت نامزدان ریاست جمهوری مواجه شده است

author avatar
23 Mar 2019 - 16:53
اعلان تاریخ جدید انتخابات، با مخالفت و موافقت نامزدان ریاست جمهوری مواجه شده است
author avatar
23 Mar 2019 - 16:53

 

کابل (پژواک، ۳ حمل ۹۸): شماری از نامزدان با اعلان تاریخ جدید انتخابات ریاست جمهوری مخالفت ورزیده، ولی برخی نامزدان دیگر از آن استقبال کرده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات، روز چهارشنبه گذشته اعلان نمود که انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ۶ میزان سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

حوا علم نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که این فیصله بعد از مشوره ها با ادارات ذیربط انتخابات و همه اعضای کمیسیون صورت گرفته است.

به قول وی، تعدیل در قانون انتخابات، انتخاب اعضای جدید کمیسیون، مشکلات در انتخابات ولسی جرگه پیشین، بودجه، وضعیت امنیتی و برخی عوامل دیگر سبب شد که برگزاری انتخابات به تاریخ ۲۹ سرطان امکان پذیر نشود.

شماری از نامزدان ریاست جمهوری، با اعلان تاریخ جدید انتخابات ریاست جمهوری موافق و شماری هم مخالف اند.

قادرشاه سخنگوی دسته انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر، به آژانس خبری پژواک گفت که به اساس قانون باید انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ۳۱ حمل تدویر میشد، ولی با اعمال فشار از سوی حکومت، به تاریخ ۲۹ سرطان به تعویق افتاد.

موصوف افزود که اکنون بار دیگر با دخالت حکومت، این انتخابات برای بار دوم، به تاریخ ۶ میزان به تاخیر رفت.

به قول قادرشاه، در این خصوص با احزاب سیاسی و نامزدان هیچگونه مشوره صورت نگرفته است و همه امور یک جانبه، دور از مصلحت و خلاف قانون انجام شده است.

در قطعنامه منتشره از سوی تیم صلح و اعتدال اذعان شده که این اقدام، بدون مشوره آنها با دست اندازی حکومت اتخاذ شده، که با این کار ارزش مردم سالاری کاهش یافته و باور مردم بر انتخابات را متضرر میسازد.

منبع افزوده است که حکومت، نه تنها برای برگزاری انتخابات درست فاقد اراده است، بلکه توان تدویر انتخابات شفاف، مستقل و بی طرف را ندارد.

این تیم اذعان نموده که موعد قانونی حکومت وحدت ملی، در برج جوزا به پایان میرسد، برای تدویر انتخابات شفاف باید حکومت سرپرست روی کار شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر