زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بازدید کننده گان نمایشگاه بادام باغ از نبود سهولت ها و گرانی اجناس شکایت دارند

بازدید کننده گان نمایشگاه بادام باغ از نبود سهولت ها و گرانی اجناس شکایت دارند

author avatar
23 Mar 2019 - 16:39
بازدید کننده گان نمایشگاه بادام باغ از نبود سهولت ها و گرانی اجناس شکایت دارند
author avatar
23 Mar 2019 - 16:39

کابل(پژواک، ۳ حمل ۹٨): بازدید کننده گان نمایشگاه بادام باغ در کابل، ضمن استقبال از را راه اندازی همچو برنامه ها، از بلندبودن قیمت برخی اجناس شکایت کرده، خواستار ایجاد سهولت های ترانسپورتی تا محل برگزاری نمایشگاه شدند.

نمایشگاه زراعتی و صنعتی، روز گذشته (۲ حمل) همزمان با مراسم تجلیل از جشن دهقان، برای پنج روز و بازدید به روی همه در بادام باغ شهر کابل با اشتراک انجنیر نصیر احمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، محمد یعقوب حیدری والی کابل، شماری از دهاقین و برخی نمایندگان سکتور خصوصی گشایش یافت.

عبدالجلیل زاهد آمر پلان و هماهنگی برنامه های ریاست انکشاف خصوصی وزارت زراعت که در محل برگزاری این نمایشگاه حضور داشت، گفت که برای سکتور خصوصی که متشکل از صنعت­کاران و زارعین می باشد، حدود ۳۰۰ غرفه گذاشته شده است، تا محصولات خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود که دراین غرفه ها محصولات زراعتی، چون عسل، میوه خشک، لبنیات، اقسام مختلف شرینی، زعفران، ترشی، مربا، تخم های بذری اصلاح شده، ماشین آلات زراعتی،  وسایل زینتی منزل و گیاه های دارویی به نمایش گذاشته شده است.

موصوف گفت: «این نمایشگاه بر خلاف سال های گذشته، برای پنج روز به روی علاقمندان باز می باشد.»

ضیاگل ۵۴ ساله که با دو تن از نواسه هایش از نمایشگاه بادام باغ در شهر کابل دیدار کرده بود، حین برگشت به طرف منزل در میانه راه در نزدیکی نمایشگاه گفت که در نمایشگاه، وسایل محصولات خوب تولید وطن به نمایش گذاشته شده؛ اما قیمت های آن به تناسب بازار گرانتر است.

موصوف افزود، در حالیکه قیمت یک شال دست دوزی شده در بیرون از نمایشگاه، حدود ۸۰۰ افغانی می باشد؛ اما در این نمایشگاه آن را یکهزار افغانی می فروشند.

وی  خاطرنشان کرد که فروشنده گان، یک انگشتر نگین لاجورد را پنجصد افغانی می فروشند؛ در حالیکه همین انگشتر در بازار انتیک فروشی شهر کابل، ۲۰۰ افغانی قیمت دارد.

فهیمه مجید زاده یک تن از بازدید کنندگان این نمایشگاه، با خوشی از برگزاری همچو نمایشگاه ها، گفت: «از محصولات داخلی و وطنی بايد استفاده کنيم؛ چون به اقتصاد کشور کمک می کند.»

موصوف افزود که بازدید کننده گان زیادی به این نمایشگاه آمده اند؛ اما از اینکه قیمت آن ها کمی از بیرون کرده گرانتر است، کمتر کسی علاقمند به خرید می شود.

شکیلا باشنده ولایت هرات و یک تن از زنان متشبث که در غرفه اش اقسام شیرینی های هراتی را به نمایش گذاشته است، گفت که راه اندازی همچو نمایشگاه ها بر رشد کارهای صنعتی و زراعتی کمک می کند.

موصوف افزود که صاحبان صنایع، با به نمایش گذاشتن محصولات شان با مستهلکین آشنايى پیدا می کنند و چگونگی محصولات شان را با آنان در میان می گذارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر