زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها سرباز امنیتی در هلمند کشته و زخمی شدند

ده ها سرباز امنیتی در هلمند کشته و زخمی شدند

author avatar
24 Mar 2019 - 18:18
ده ها سرباز امنیتی در هلمند کشته و زخمی شدند
author avatar
24 Mar 2019 - 18:18

لشکرگاه (پژواک، ٤ حمل ٩٧): در یک حملۀ طالبان مسلح در ولسوالی سنگین هلمند ۳۲ سرباز امنیتی کشته و ۳۷ تن دیگر زخم برداشته اند.

یک منبع باوری در هلمند امروز به آژانس خبری پژواک گفت که طالبان مسلح یک شب قبل در منطقۀ شکر شیله ولسوالی سنگین بر پوسته های نیروهای امنیتی حملات گروهی انجام داده اند.

وی میگوید که در این حملات ۲۶ سرباز اردوی ملی، شش پولیس و یک کارمند امنیت کشته شده و ۲۹ سرباز اردوى ملی، سه پولیس و سه کارمند امنیت ملی زخم برداشته است.

وی افزوده است:"این سربازان به تازگی عازم منطقۀ شده بوده و با منطقۀ نابلد بودند، از این لحاظ با چنین رویداد مواجه شدند و دیگر اینکه اسلحۀ آنها نیز طالبان باخود برده است."

اما هاشم الکوزی نمایندۀ هلمند در مشرانو جرگه به آژانس خبری پژواک گفت که در این حمله ۴۸ سرباز اردوی ملی، ده عضو اپراتیفی امنیت ملی و هفت پولیس کشته شده و ۳۸ سرباز امنیتی زخم برداشته اند.

عمر ځواک سخنگوی والی هلمند نیز این رویداد را تایید کرد؛ اما تعداد تلفات سربازان را مشخص نکرد.

نامبرده گفت که در این درگیری به دها طالب مسلح نیز تلفات وراد شده است.

تورن جنرال عبدالهادی ترین قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند نیز این رویداد را تایید کرد و گفت که به منطقه یک هیئت را فرستاده و معلومات دیگر بعداً با رسانه ها شریک خواهد کرد.

از سوی دیگر طالبان نیز این رویداد را تایید میکنند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان میگوید که یک شب قبل طالبان مسلح در مناطق مجید چوک و مبایل شادی ولسوالی سنگین بر دو پوستۀ نیروهای حکومتی حمله کرده اند.

وی میگوید که در این حملات ۵۲ سرباز دولتی کشته و یازده تن دیگر زخمی شدند و مقدار زیاد اسلحه و مهمات آنها بدست طالبان افتاده است.

قابل یادآوری است که حدود سه هفته قبل نیز طالبان مسلح بر قول اردوی ۲۱۵ میوند حمله کرد که در نتیجۀ آن ده ها سرباز کشته و زخمی شده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر