زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نامزدان ریاست جمهوری خواستارتوجه برای تامین امنیت آنان از سوی حکومت گرديدند

نامزدان ریاست جمهوری خواستارتوجه برای تامین امنیت آنان از سوی حکومت گرديدند

author avatar
24 Mar 2019 - 17:14
نامزدان ریاست جمهوری خواستارتوجه برای تامین امنیت آنان از سوی حکومت گرديدند
author avatar
24 Mar 2019 - 17:14

کابل (پژواک،٤حمل ۹۸): "جرگه مشورتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری" حکومت را  نسبت  آنچه که بی توجهی به امنیت نامزدان ریاست جمهوری خوآنده شده متهم کرد، خواستارتوجه عاجل وعملى برای تامین امنیت آنان از سوی ادارات مربوطه گرديدند.

"جرگه مشورتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری"متشکل از هفت نامزد رياست جمهورى؛ فرامرز تمنا، نور رحمن لیوال، غلام فاروق نجرابی، عنایت الله حفیظ، محمد شهاب حکیمی، محمد حکیم تورسن و محمد ابراهیم الکوزی مى باشد که چندی پیش اعلام موجودیت کرد.

در خبرنامه ای مطبوعاتی این جرگه  که امروزبه آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که با توجه به وضعیت وخیم امنیتی کشور و ترورهای سیاسی متواتر که در روزهای اخیر به مشاهده می‎رسد، اقتضا می‎کند که حکومت افغانستان به صورت جدی به تأمین امنیت کاندیداهای ریاست جمهوری همت گمارد.

خبرنامه می افزاید، از تعهدی که رییس جمهور در روز انتخاب کميشنران کمیسیونهای انتخاباتی، مبنی بر تأمین امنیت کاندیداهای ریاست جمهوری سپرد، ٢٤ روز می گذرد؛ در خلال این مدت حکومت افغانستان صرفاً به ارسال یک تیم از وزارت داخله به دفاتر کاندیداها و دریافت نیازهای امنیتی آنها اکتفا کرده و هیچ اقدام عملی را برای تأمین امنیت آنها در دست نگرفته است.

این جرگه مشورتی نامزدان ریاست جمهوری، نگرانی جدی خویش را از سهل انگاری مقامات حکومت افغانستان به این موضوع ابراز داشته است.

درادامۀ خبرنامه آمده است که بدون تردید، بی توجهی حکومت افغانستان به امنیت کاندیداها می تواند این گمانه را تقویت نماید که ارگ با اتخاذ این راهبرد در صدد آن است که انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را به نفع خود مدیریت کند.

 اين درحاليست که قبل از این نیز این جرگه حمایت شان را از روند گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان ابراز کرده و تاکید کرده بودند که این جرگه مشورتی به هدف حضور و میانجی­گری در مذاکرات صلح ایجاد شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر