زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«سلسله کُشتار افراد ملکی متوقف شود»

«سلسله کُشتار افراد ملکی متوقف شود»

author avatar
25 Mar 2019 - 15:25
«سلسله کُشتار افراد ملکی متوقف شود»
author avatar
25 Mar 2019 - 15:25

کابل (پژواک،۵ حمل ۹۸): برخى مردم ضمن انتقاد بر مخالفت ها با صلح، خواستار توقف عملیات هوایى و شبانۀ حکومت شده گفتند که کشتار افراد ملکى در اين عمليات ها، سبب بیشتر شدن فاصله میان دولت و ملت می شود.

امروز شماری از فعالان مدنی و بزرگان قومی تحت نام"صلح، وحشت های جاری، بمباردمان، تلفات افراد ملکی، قتل های هدفی و حکومت بی مسئولیت"، نشستی را در کابل برگزار کردند.

اکثریت اشتراک کننده گان گفتند که تلفات افراد ملکی، در شش ماه گذشته به شکل بی پیشنه افزایش یافته است.

به اساس آمارى که مردم در اختيار آژانس خبرى پژواک قرار داده است، در يک ماه گذشته در حملات هوايى و عمليات شبانه نيروهاى دولتى، ٦١ تن کشته و ٢٣ تن ديگر در هشت ولايت کشور زخمى شده اند.

داکتر ضیاءالدین کمال یک تن از بزرگان قومی میدان وردک، در این نشست گفت که مردم بار، بار صدای شان را بلند نموده اند تا نيروهاى دولتى و خارجى مستقر در افغانستان حين انجام عمليات ها دقت کنند تا به افراد ملکى تلفات وارد نشود.

اما او افزود که به اين صداى مردم، هیچ توجه نشده و هر روز حملات هوایی و عملیات شبانه از مردم میدان وردک قربانی می گیرد.

وی افزود: «دشمن خو دشمن است؛ اما گلۀ ما از حکومت است، در اکثر حملات هوایی و شبانه که از سوی حکومت انجام می شود به افراد ملکی آسیب می رسد؛ در جلگه، سید آباد، نرخ و جغتو در نتیجه عملیات کورکورانه، افراد ملکی هدف قرار گرفته اند.»

به گفته او، بیش از این کشتار افراد ملکی برای ملت قابل پذیرش نیست و باید سلسله کشتار افراد ملکی که سبب ایجاد فاصله میان ملت و دولت می شود خاتمه پیدا کند.

نظر محمد مطمئن یک تن از آگاهان امور سیاسی نیز در اين نشست گفت که تلفات افراد ملکی به خصوص در شش ماه گذشته افزایش یافته است.

وی از حکومت خواست تا در عملیات ها دقت کند و نبايد به هدف کشتن یک طالب، چندین فرد ملکی هدف قرار داده شود.

او در مورد صلح نيز در اين نشست صحبت کرده گفت: «امریکا می گوید که جنگ را پایان می دهیم و از افغانستان بیرون می شویم؛ اما شماری از افغان ها خواهان افزایش نیروهاى خارجى و ادامه جنگ هستند، صلح از جنگ کرده بهتر است؛ در هر جایی که صلح شود، برای ما قابل قبول است و نباید حکومت به خاطر حفظ قدرت و ارسال نامه ها به مقامات امریکایی، جلو تامین صلح در کشور را بگیرد.»

وی بدون ارايه جزييات افزود: «حالا شماری با گرفتن پروژه می خواهند مانع صلح شوند؛ در حالیکه ۹۰ درصد مردم افغانستان خواهان صلح هستند، درنشست بن هفده سال قبل ۹۰ درصد مردم افغانستان نادیده گرفته شد؛ اما حالا که اکثریت صلح می خواهند، ده درصد با آمدن صلح مخالفت می کنند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر