زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى:  تمامى ادارت دولتی، در غرس نهال ها و مراقبت از آن بايد سهم بگیرند

غنى: تمامى ادارت دولتی، در غرس نهال ها و مراقبت از آن بايد سهم بگیرند

author avatar
25 Mar 2019 - 18:24
غنى:  تمامى ادارت دولتی، در غرس نهال ها و مراقبت از آن بايد سهم بگیرند
author avatar
25 Mar 2019 - 18:24

کابل (پژواک، ٥ حمل ٩٨): رئيس جمهورغنى، ضمن هدايت لازم به مسئولان وزارتهای تحصیلات عالی و معارف بخاطر سرسبزنمودن پوهنتون ها و مکاتب گفت  که تمامى ادارت دولتی، در غرس نهال ها و مراقبت از آن بايد سهم بگیرند.

در خبرنامه ارگ که امروز (دوشنبه) به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور، قبل ازظهرامروز با غرس يک نهال در محوطۀ لیسه امانی، کمپاین ادارۀ زون پایتخت را تحت عنوان "درخت صلح" رسماً افتتاح کرد.

رئیس جمهور طی سخنانی ضمن تبریکی سال نو گفت که در سال های گذشته، برعلاوۀ صدمات جانی و مالی، به جنگلات نیز زیان های زیادی وارد شده است.

موصوف با تاکید افزود که سرسبزی محیط زیست، احیای جنگلات، چراگاه ها و سرمایه های طبیعی باید از اهداف عمدۀ تعلیم و تربیه و در مجموع دولت باشد.

وی افزود که این کارها تنها وظیفه وزارت زراعت و مالداری نیست، باید در این عرصه تمام ادارت دولتی سهم لازم را بگیرند.

موصوف از مسئولین ادارۀ زون پایتخت بخاطر آغاز این برنامه مهم و سهم آنان در این حشر تشکرنمود و خاطرنشان کرد که غرس نهال ها در ۳۴ ولایت کشور باید انجام شود.

غنی به مسئولین وزارت های تحصیلات عالی و معارف بخاطر سرسبز نمودن پوهنتون ها و مکاتب هدایات لازم داد و گفت که غرس هر نهال در راستای پاکی محیط زیست و هوا، گام بزرگ بوده و غرس نهال ها و مراقبت آن هر دو مهم است.

رئيس جمهور با اشاره به  ريزش باران های اخیر گفت: (امسال باران فراوان شد و ضرورت است که از آب های خویش استفاده موثر نموده و به کشت و کار زمین توجه اساسی نمائیم.)

وی افزود که توجه به آماده ساختن زمین های زراعتی و آبیاری آن، از اولویت های اساسی  حکومت است.

عبدالسمیع ستانکزی رئیس ادارۀ زون پایتخت، طى صحبتى گفت که برای شامل ساختن مکاتب در برنامۀ نهال شانی، به شاگردان و جوانان نیز در این برنامه سهم داده شده است.

وی افزود: "امسال پلان داریم تا صد هزار نهال را غرس کنیم که در پنج سال آینده، این تعداد به یک میلیون نهال خواهد رسید و در این راستا برعلاوۀ تاجران، همکاری اقشار مختلف مردم را با خود داریم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر