زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هزاران نهال در دو ناحيۀ شهرکابل غرس گرديد

هزاران نهال در دو ناحيۀ شهرکابل غرس گرديد

author avatar
25 Mar 2019 - 16:08
هزاران نهال در دو ناحيۀ شهرکابل غرس گرديد
author avatar
25 Mar 2019 - 16:08

کابل(پژواک، ۵ حمل۹۸): شاروالی کابل به هدف کاهش آلودگی هوا، در ادامۀ کمپاین نهال شانی به همکارى مردم، هزاران نهال را در دو ناحيۀ شهرکابل غرس کرد.

کمپاین نهال شانی، امروز در نواحی بیست و دوم و پانزدهم شهر کابل راه اندازی شد.

صدها باشندۀ ناحيۀ ٢٢ شهرکابل، ضمن غرس هزاران نهال درساحات مختلف اين ناحيه، برنامه های خاصی اسپ سواری، نمایشات ورزشی و اتن ملی را انجام دادند.

احمد ذکی سرفراز شاروال کابل، طى صحبتى گفت که اين اداره در سال روان، به هدف سرسبزی شهرکابل برعلاوۀ غرس نهال‌ها، ساخت پارک‌های تفریحی، سرسبزی تپه‌های کابل، تنظيم سیستم آب قطره‌ای برای حفاظت از نهال‌های غرس شده را روی دست دارد.

وی  درحاليکه از مردم خواست تا برای کاهش آلوده‌گی هوای کابل، نهال غرس کنند، افزود: "ما در کنار مردم برای سرسبزی کشور کار میکنم تا یک شهر سرسبز داشته باشیم و همکاری وعلاقه مندی مردم ما را بیشتر علاقه مند می سازد."

صفی الله عبدی رئیس ناحیه ٢٢ شاروالی کابل همچنان گفت: "این کمپاین متفاوت تر با سال های گذشته است، مردم علاقه مند سرسبزی شده اند و آماده اند درکنار کارمندان شاروالی، از نهال ها وگل ها محافظت و نگهداری نمایند."

وی همچنان از مردم خواست تا پروژه هايی را که ضرورت است اولویت بندی کرده تا مطابق آن، برنامه های انکشافی در این ناحیه عملی گردد.

غلام محمد یکتن از باشندگان ناحیه بیست و دوم گفت که مردم حالا ارزش داشتن محیط و فضای سبز را دانسته و تلاش می کنند تا مسئولیتى را که در قبال محیط زیست و نسل آینده دارد، به شکل درست انجام دهد.

وی گفت: "باید هر شهروند، حداقل یک نهال غرس و از آن محافظت نماید تا ده سال دیگر، چالشى به نام آلودگی هوا نداشته باشیم."

در همین حال، شماری از باشندگان ناحیه پانزدهم شهر کابل نیز کمپاین غرس نهال را راه اندازی کردند.

محمد ایوب مظلوم یار مسئول شهرک امارات شیخ زاهد واقع قصبه شهر کابل گفت که مردم نسبت به گذشته، خیلی علاقه مند سرسبزی شده اند و میخواهند تا یک محیط سرسبز و شاداب داشته باشند.

وی افزود که آنان امروز در یک حرکت نمادین، در همکاری با ناحیه پانزدهم شهر کابل، حدود سه هزار نهال را در این ساحه غرس کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر