زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیست ‌و دومین نمایشگاه بهاری در کابل پايان يافت

بیست ‌و دومین نمایشگاه بهاری در کابل پايان يافت

author avatar
26 Mar 2019 - 18:50
بیست ‌و دومین نمایشگاه بهاری در کابل پايان يافت
author avatar
26 Mar 2019 - 18:50

کابل(پژواک، ٦حمل ۹۸): غرفه‌ داران در بیست ‌و دومین نمایشگاه بهاری در کابل، ۲۶میلیون افغانی فروش و ۷۸ میلیون افغانی قرارداد داشته‌اند.

اکبر رستمی سخنگوی وزارت زارعت، آبيارى و مالدارى، ضمن بيان اين مطلب به اژانس خبری پژواک گفت که این نمایشگاه روز جمعه (دوم حمل) در بادام ‌باغ شهر کابل برای پنج روز گشايش يافت و امروز سه ‌شنبه به پایان رسید.

وى افزود که این نمایشگاه به منظور بازاریابی برای محصولات زراعتی و حیوانی، تامین روابط میان تولیدکننده‌گان، پروسس‌کننده‌گان و تاجران و هم‌چنین فروش محصولات زراعتی، حیوانی و صنایع دستی زنان راه‌اندازی شده بود و بیش از ۵۰ هزار تن از آن بازدید کردند. 

رستمى گفت که در نمایشگاه بهاری امسال، در ۲۳۰ غرفه به ‌شمول ۶۱ غرفه صنایع دستی زنان، محصولات زراعتی، حیوانی و هم‌چنین ماشین‌آلات و لوزام زراعتی به نمایش گذاشته شده بود.

سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، افزود که در جریان این نمایشگاه، شماری از تاجران از غرفه‌های محصولات زراعتی، حیوانی و هم‌چنین صنایع دستی زنان بازدید کرده و در جریان این دیدارها، به ارزش ۱۶۴ میلیون افغانی تعهد شده است.

سخنگوی وزارت زراعت در ادامه سخنان خود گفت  که پیاز زعفران، صنایع دستی زنان، محصولات حیوانی و زراعتی، میوه‌های تازه و خشک، عسل و نباتات طبی و صنعتی، از جمله‌  محصولاتی اند که بیش‌ترین تعهدات برای خرید و فروش آن صورت گرفته است.

در همین‌حال، محمدصمیم شکوری یک تن از غرفه‌داران نمايشگاه که در بخش پروسس میوه‌جات خشک فعالیت ‌دارد، به آژانس خبری پژواک گفت که نمایشگاه امسال موثریت بیش‌تری داشت و آنان توانستند محصولات ‌شان را به مردم معرفی و به فروش برسانند.

او افزود: "موثریتی که این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه‌های قبلی داشت، این بود که وقت‌ آن بیش‌تر بود و در گذشته برای سه روز برگزار می‌شد. در بخش بازاریابی هم خوب‌تر بود."

هم‌چنین سیما سینایی نیز که غرفۀ فروش آچار، ترشی، مرچ مصاله‌دار، چکنی و شیرینی در این نمایشگاه داشت، گفت که در این نمایشگاه نه تنها محصولات ‌شان را فروختند، بلکه توانستند بازاریابی خوبی بکنند.

او که از ولایت بلخ برای شرکت در این نمایشگاه آمده است، گفت: "این نمایشگاه برای من خیلی خوب بود و تجربۀ خوبی را کسب کردم. قبلاً اگر ده مشتری داشتیم، حالا ده‌ها مشتری برای محصولات خود پیدا کرده‌ایم."

سیما سینایی تاکید کرد که برای معرفی و بازاریابی تولیدات و صنایع زنان، ضرورت به کارهای بیش‌تر است و نهادهای مسئول در این زمینه باید گام‌های بیش‌تری بردارند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر