زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منابع محلى: صرفیۀ برق حدود ۴۰هزار خانواده در فاریاب را طالبان میگیرند

منابع محلى: صرفیۀ برق حدود ۴۰هزار خانواده در فاریاب را طالبان میگیرند

author avatar
26 Mar 2019 - 15:34
منابع محلى: صرفیۀ برق حدود ۴۰هزار خانواده در فاریاب را طالبان میگیرند
author avatar
26 Mar 2019 - 15:34

میمنه (پژواک، ۶حمل ۹۸): مسئولین محلی فاریاب مدعی اند که طالبان برعلاوۀ جمع آورى صرفیۀ برق حدود ۴۰ هزار خانواده، تلاش دارند با تهدید و هشدار، صرفیۀ مشترکین ساحات تحت کنترول دولت را نیز به دست آورند.

غلام سخی وکیل زاده رئیس شرکت برشنا در ولسوالی های چهارگانه اندخوی، به آژانس خبرى پژواک گفت که در این ولسوالی، حدود ۲۲ هزار مشترک برق وجود دارد؛ اما صرفیه برق بیش از ۹۵۰۰ خانوار از سوی گروه طالبان جمع آوری می شود.

موصوف مدعی شد که طالبان، چندی پیش با تهدید و هشدار، از شرکت برشنا خواسته بودند تا صرفیه برق مشترکین ساحات تحت حاکمیت دولت نیز به آن گروه تحویل گردد.

وی علاوه کرد از اینکه شرکت برشنا انرژی برق را از کشورهای بیرونی تورید می کند و توان پرداخت هزینه های اضافی را ندارد، با وساطت عالمان دین و متنفذین قومی، از طالبان خواست که دست از همچو فشارها بردارند.

به گفته او، پس از این پادرمیانی، طالبان قبول کرده اند که به گرفتن صرفیه برق، ساحات تحت کنترول شان اکتفا می کنند.

وکیل زاده علاوه نمود که هم اکنون صرفیه برق مشترکین ولسوالی قرمقول و بیش از ۹۰ درصد ولسوالی قرغان و ۱۷ قریه ولسوالی اندخوی، ماهانه که به طور میانگین حدود ۳ میلیون افغانی می‌ شود، به جیب طالبان می‌ ریزد.

موصوف افزود که طالبان خود پس از هر دوره میترخوانی، بل چاپ می کنند و از مشترکین ساحات تحت کنترول شان پول صرفیه برق را جمع آوری می کنند.

اما زلمی عزیزی مسئول شبکه جامعه مدنی در ولسوالی های چهارگانه اندخوی فاریاب گفت که در هر دوره، بل های رسمی شرکت برشنا به طالبان داده می شود و آن گروه به اساس بل های شرکت برشنا، صرفیه برق را جمع آوری می کنند.

در عین حال، انجنیر سید عبدالحمید رئیس شرکت برشنا در فاریاب، به پژواک گفت که در ولسوالی های دولت آباد، شیرین تگاب، خواجه سبزپوش و بخش هايی از ولسوالی پشتونکوت، از مجموع حدود ۶۰ هزار مشترک برق، صرفیه برق ۲۸ هزار مشترک را طالبان جمع آوری می کنند.

وی گفت که در هر دوره میترخوانی در این ولسوالی ها، به طور تخمینی حدود ۳۰ میلیون افغانی به جیب طالبان می رود.

سلطان محمد سنجر ولسوال اندخوی، به آژانس خبری پژواک گفت که پیش از این گروه طالبان در ولسوالی های اندخوی، قرغان و قرمقول صرفیه برق ساحات تحت کنترول شان را جمع آوری می کردند؛ اما اکنون با تهدید کارمندان شرکت برشنا، قریه دارها و کارمندان دولتی می خواهند صرفیه تحت حاکمیت دولت را نیز به دست آورند.

موصوف افزود که در حال حاضر در سه ولسوالی یادشده، صرفیه برق بیش از ۱۰ هزار مشترک به جیب طالبان می ریزد؛ اما این گروه به تازه گی معاون برشنا را تهدید به مرگ کرده و گفته اند که اگر صرفیه برق تمام مشترکین را به آن ها ندهند کشته خواهند شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر