زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزيرمخابرات: اگر اصلاحات آورده نتوانم استعفا مى دهم

وزيرمخابرات: اگر اصلاحات آورده نتوانم استعفا مى دهم

author avatar
26 Mar 2019 - 15:05
وزيرمخابرات: اگر اصلاحات آورده نتوانم استعفا مى دهم
author avatar
26 Mar 2019 - 15:05

کابل (پژواک، ٦ حمل ۹۸): وزیر مخابرات می گوید که تلاش ها براى جلوگيرى از استفادۀ سيم کارت هاى ثبت ناشده و بهتر شدن خدمات مخابراتى جريان دارد و اگر موفق به انجام اين کار نشد، از سمتش استعفا مى دهد.

اين درحالى است که اخیراً شماری از کاربران صفحات اجتماعی، ضمن شکایت از کيفيت پايين خدمات مخابراتى و قيمت بلند انترنت در افغانستان، کمپاينی را زیر نام «اترا کجا است؟» به راه انداخته اند.

اترا ادارۀ تنظيم کنندۀ خدمات مخابراتى در کشور مى باشد.

شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، امروز در صحبت با رسانه ها در مورد اين کمپاين گفت که شکایات مشترکین، با شرکت های مخابراتی شریک ساخته شده و به همۀ اين شرکت ها مهلت داد شده تا اصلاحات را به وجود آورند.

وزیر مخابرات افزود: «بعد از این، مراعات قطعاً نیست و با هیچ شرکتی مراعات نمی شود، اگر این کارها را عملی نکردم، از پست وزارت استعفا می دهم.»

او گفت که جمع آوری سیم کارت های بدون راجستر آغاز شده و طى نامه هاى رسمى از مسئولان در تمام ولايت ها خواسته شده است که سيم کارت هاى يادشده را جمع آورى و نماينده گى هاى شرکت هاى متخلف را مسدود کنند.

به گفته موصوف، سیم کارت های بدون راجستر، مشکلات امنیتی را به بار آورده است و وزارت های امور داخله و مخابرات به تفاهم رسیده اند تا با کسانی که دست به فروش چنین سیم کارت های غیر قانونی می زنند، برخورد قانونی شود.

 آریوبی خاطر نشان ساخت که به اساس طرزالعمل؛ در نخست به شرکت های متخلف توصیه مى شود، در صورت تکرار تخلف جریمه مى شوند و در نهایت جوازهاى فعاليت شان لغو مى شود.

وی در نشستی که به منظور ارایه گزارش سالانه این وزارت در کابل تدویر یافته بود گفت که در حال حاضر، ۲۳ میلیون تن در کشور دسترسی به خدمات مخابرات دارند و در سکتور مخابرات، بیشتر از سه میلیارد دالر امريکايى سرمایه گذاری شده است.

به گفته او بیشتر از نُه میلیون تن در کشور، دسترسی به خدمات انترنتی دارند که هشت میلیون آنها در شهرها و متباقى در نقاط دوردست کشور زندگی می کنند.

آریوبی گفت که در حال حاضر ۸۹ درصد خاک افغانستان، تحت پوشش خدمات مخابرات قرار دارد و این وزارت تصمیم دارد یازده درصد باقی ماندۀ کشور را از طریق پروژه شبکۀ مخابراتی برای قریه جات (وی سی ان) با نصب ۱۵۰۰ آنتن و دستگاه مخابراتی، تحت پوشش اين خدمات قرار گيرد.

بنابر معلومات منبع، درافغانستان هفت شرکت خدمات مخابراتی (افغان بيسيم، روشن، اتصالات، ام تى ان، افغان تيلى کام، سلام و وصل تيلى کام) را عرضه می کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر