زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارمندان شاروالى هرات دست به اعتصاب کاری زدند

کارمندان شاروالى هرات دست به اعتصاب کاری زدند

author avatar
26 Mar 2019 - 16:55
کارمندان شاروالى هرات دست به اعتصاب کاری زدند
author avatar
26 Mar 2019 - 16:55

هرات (پژواک، ۶حمل ۹۷): کارمندان شاروالى هرات، در پى اعتراض روز گذشتۀ شماری از شهروندان مبنی به برکناری شهردار اين ولايت، امروز دست به اعتصاب کاری زدند.

صدها باشنده هرات به شمول فعالان مدنی، اعضای شورای ولایتی و برخی اعضای اتحادیه صنفی، روز گذشته (۵ حمل) در یک تجمع اعتراضی در مقابل شاروالی هرات خواهان برکناری محمد داوود انوری شاروال آن شهر شده، گفتند که شاروال ازسوی یک تن از نزدیکان رئیس جمهور، به خاطر جمع آوری پول از شاروالی جهت مصرف در کارزارهای انتخاباتی حمایت می شود.

این معترضان با مسدود کردن درب شاروالی هرات به روی مردم، اجازه ورود به کارمندان این اداره ندادند.

محمد داوود انوری شهردارهرات که امروز با شمارى ازکارمندان اين اداره درپارک ترقی اين شهر دست به اعتصاب کاری زدند، کامران علیزایی رييس شوراى ولايتى رامتهم به مداخله آشکار درامور شهرداری کردند.

انوری  به پژواک گفت که برپایی خیمۀ تحصن ازسوی هواداران کامران علی‌زایی درمقابل شهرداری، برای کارکنان این اداره قابل تحمل نیست و تاکید کرد که او حاضرنیست به کامران علیزایی، والی و حکومت استعفا دهد.

 او افزود: "اگربا رفتن شاروال مشکلات شاروالی حل میشود، من حاضرهستم به سه مرجع استعفا بدهم، به پرسونل شهرداری، به شورای شهر، به وکلای گذر، این ها اعضای خانواده شاروالی اند."

داوود انوری روز گذشته گفته بود که مردم به خواست یک تعداد افراد زورگو دست به اعتراض زده اند و برخی از مسئولان دولتی نیز در فراهم کردن اعتراض نقش دارند.

مرجان غوریانی معاون شهرداری هرات، درآغاز اعتصاب کاری کارکنان شهرداری گفت که هیات رهبری شهرداری، برای اعاده حقوق وحیثیت کارمندان این اداره دست به اعتصاب کاری زده اند.

خانم غوریانی ازحکومت خواست که این موضوع را به گونۀ بنیادی حل سازد.

وی افزود: "تمام پرسونل شاروالی که به ١٢٠٠ نفر میرسند، دست به اعتصاب کاری زده اند و خواهش ما از حکومت این است که این مسئله به گونۀ بنیادی حل شود."

اما کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات، به پژواک گفت که افزون برشورای ولایتی، چندین نهاد دیگر نيزنسبت به کارکرد شاروال هرات اعتراض دارند.

وی گفت: "موضع‌گیری که دربرابرشاروالی دارند، تنها شورای ولایتی نیست بلکه مردم هرات هستند، شما عملا دیدید که مردم هرات هستند، شورای شهراست، نهادهای مدنی هستند، وکلای گذر هستند، اینکه او حرف های بدون اسناد میزند، حرفهای خودش است."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر