زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک نمایندگی شرکت مخابراتی روشن در کابل مسدود شد

یک نمایندگی شرکت مخابراتی روشن در کابل مسدود شد

author avatar
28 Mar 2019 - 20:01
یک نمایندگی شرکت مخابراتی روشن در کابل مسدود شد
author avatar
28 Mar 2019 - 20:01

کابل (پژواک، ۸ حمل ۹۸): وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در منطقه ده افغانان شهرکابل، یک نمایندگی شرکت مخابراتی روشن را مسدود نمود.

سایر ځلاند سخنگوی این وزارت به تاریخ ۸ حمل، به آژانس خبری پژواک گفت که شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی امروز در کابل، کارزار جمع آوری سیم کارت های غیرثبت شده را راه اندازی نمود.

موصوف افزود که در جریان این کمپاین؛ ضمن ضبط هزاران سیم کارت غیرمجوز، به سبب فروش بالفعل سیمکارت های غیرثبت شده؛  یک نمایندگی شرکت مخابراتی روشن را در منطقه ده افغانان کابل مهر و لاک کرد.

به قول وی، آریوبی ضمن این، به نمایندگی های شرکت های مخابراتی MTN، اتصالات و افغان بیسم در خصوص سیمکارت های غیرثبت شده توصیه جدی نمود که از فروش سیمکارت های غیرثبت شده امتناع ورزند.

نامبرده میگوید که وزارت مخابرات از طریق مکاتیب رسمی؛  به قاطعیت یاددهانی نموده بود که بعد از این فروش سیمکارت های غیرمجوز، نزد وزارت مخابرات و تکنالوژی معلومات به هیچ وجه قابل قبول نیست.

ځلاند گفت که شرکت های مخابراتی باید، سیمکارت ها را به اساس طررالعمل ایجاد شده از سوی وزارت مخابرات و اداره اترا توزیع نمایند و در صورت تخطی، بعد از توصیه و جریمه، جواز فعالیت شرکت مخابراتی مختلف فسخ خواهد شد.

وزیر مخابرات و تکنالوژی، ضمن جمع آوری سیمکارت ها، از ده ها سیمکارت فروش، به آنها توصیه کرد تا در آینده از فروش سیمکارت ها غیرمجوز ابا ورزند و سهم شان را در قبال مصؤونیت هموطنان شان ادا کنند.

سخنگوی وزارت گفت که وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افزون براین در تمام ولایت به ریاست های مخابرات و تکنالوژی معلوماتی هدایت داده که مسؤولین ولایتی اداره اترا با همکاری نهادهای امنیتی باید همه سیمکارت های غیرمجوز را جمع آوری نماید و در صورتیکه هر کارمند وزارت دراین عرصه سهل انگاری نماید، از وظیفه عزل خواهد شد.

وى افزود که ریاست های مخابرات و تکنالوژی معلوماتی مکلف اند که در صورت مشاهده موارد تخلف، نمایندگی ذیدخل فروشات شرکت مخابراتی مربوط را به همکاری اداره اترا و نهادهای امنیتی مهر و لاک نماید.

قابل ذکرا ست که فروشندگان سیمکارت های غیرثبت شده به شکل، یک باند فعالیت دارند که با آغاز فعالیت کارزار راه اندازی شده، از شمار زیاد مناطق سیمکارت ها را جمع آوری نموده، اما وزارت مخابرات و تکنالوژی مصمم است تا بعد از این در برابر این پدیده مبارزه جدی نماید و به منظور زندگی مصوون مردم، جلو سیمکارت های غیرراجستر شده را بگیرد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر