زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیلاب ها در هرات خسارات جانی و مالی را به مردم وارد کرده است

سیلاب ها در هرات خسارات جانی و مالی را به مردم وارد کرده است

author avatar
29 Mar 2019 - 11:35
سیلاب ها در هرات خسارات جانی و مالی را به مردم وارد کرده است
author avatar
29 Mar 2019 - 11:35

شهر هرات (پژواک، ٩ حمل ٩٨): ریزش باران و سرازیر شدن سیلاب هاى بی پیشینه در ولایت هرات تا کنون جان چهار تن را گرفته و خسارات هنگفتی را برای مردم وارد کرده است.

مسوولان محلی در هرات میگویند که شب گذشته بیشتر ولسوالی ها به ویژه ولسوالی های گذره، انجیل، زنده جان، غوریان، گلران، کشک کهنه، کشک رباط سنگی، پشتون زرغون، کرخ و حومه شهر هرات گواه سرازیر شدن سیلاب های نیرومند بوده اند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید که شب گذشته تیم های کمک رسان فوری به شمول نیروهای ارتش، پولیس، مبارزه با حوادث، فواید عامه، هرات آمبولانس و مقام ولایت به محل های آسیب دیده رفتند و خانواده های که در حومه شهر هرات در سیلاب گیر مانده بودند، نجات داده اند و اکنون نیز در حال کمک رسانی فوری اند.

وی افزود در نتیجه این سیلاب ها تا کنون صدها خانه مسکونی و هزاران جریب زمین زراعتی، باغ ها و جوی های آب تخرب شده است و چهار تن هم جان باخته اند.

حمیدالله مبارز حمیدی رییس مبارزه با حوادث طبیعی هرات از وقوع سیلاب های خشمگین دیگر هشدار میدهد و میگوید که از امروز جمعه و هفته پیشرو هرات شاهد ریزش باران های بی پیشینه خواهد بود.

او از شهروندان هرات میخواهد که از همین اکنون تا برطرف شدن خطر سیلابها از راننده گی در مناطق آسیب پذیر سیلاب ها، رفتن به تفریح اجتناب کنند، با درک شکل گیری سیلاب خود را نجات دهند، از فاضلاب‌ها و جویبارهای بظاهر آرام دوری کنید، هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر