زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی آبدات تاریخی در هرات از اثر ریزش باران و سیلاب تخریب شده است

برخی آبدات تاریخی در هرات از اثر ریزش باران و سیلاب تخریب شده است

author avatar
30 Mar 2019 - 17:47
برخی آبدات تاریخی در هرات از اثر ریزش باران و سیلاب تخریب شده است
author avatar
30 Mar 2019 - 17:47

هرات(پژواک، ۱۰ حمل ۹۸): ریزیش باران های اخیر و جاری شدن سیلاب ها، افزون بر خساره مند ساختن مردم، شماری از بناهای تاریخی را ویران کرده است.

آریا رووفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، به آژانس خبری پژواک گفت که بر اثر این بارندگی ها و جاری شدن سیلاب یکی از بازارچه های سرپوشیده تاریخی هرات که زیر نام  «تیمچه» یاد می شود، فروریخته است.

به گفته وی، افزون بر فروریختن بازارچه سرپوشیده هرات، آرامگاه خواجه ابوالولید به شدت آسیب دیده است و احتمال دارد که یک گلدسته آن فرو ریزد.

موصوف افزود که آنان تلاش می کنند که به همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، بازارچه تاریخی سرپوشیده و آرامگاه خواجه ابوالولید را بازسازی کنند.

عبدالرحمان سرایدار این بازار سرپوشیده گفت که پس از ریزش باران دو شب پیش، نیمه های شب سقف این بازار فروریخت.

وی با بیان اینکه بازار سرپوشیده هرات، بیش از ۷۰ سال قدامت تاریخی دارد، افزود که از سال ها به این طرف این بازار در معرض تخریب قرار داشت.

به باور آگاهان فرهنگی در هرات، بناهای تاریخی هویت هرات است و از آنان باید مراقبت صورت گیرد.

عبدالقیوم وزیرزی آگاه مسایل فرهنگی در هرات، به پژواک گفت: «بناهای تاریخی هویت هر کشور است و با هزینه اندک می شود که آنان بازسازی شود؛ اما دولت ما دراین قسمت بی توجه است.»

در همین حال مقام ها در اداره محلی هرات می گویند که قرار است به زودی با اتخاذ اقدامات لازم، از تخریب بیشتر این بناها جلوگیری گردد.

وی افزود: «تیمچه و یا بازار سرپوشیده که فروریخته است، به مالکیت شخصی قرار دارد و دیروز والی هرات، از آن جا دیدن کرده است و تلاش ها برای استملاک و بازسازی آن جریان دارد.»

پیشتر نیز مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات گفته بودند که برخی از آبده های تاریخی که قدامت زیاد دارند، در معرض فروپاشی قرار دارند و اگر توجه نشود، فرو خواهند ریخت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر