زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکيمى: حکومت اقتصاد محور را ايجاد مى کنم

حکيمى: حکومت اقتصاد محور را ايجاد مى کنم

author avatar
31 Mar 2019 - 14:51
حکيمى: حکومت اقتصاد محور را ايجاد مى کنم
author avatar
31 Mar 2019 - 14:51

کابل (پژواک، ١١ حمل ۹٨): محمد شهاب حکیمی نامزد احتمالی ریاست جمهوری، ضمن تاکيد بر تنفيذ قانون و تلاش ها براى صلح، می گوید که اگر پيروز شود، حکومت اقتصاد محور را ایجاد مى کند.  

محمد شهاب حکیمی رئیس موسسه مرکز کشف و خنثی سازی ماین "MDC "، استاد پوهنتون کابل، از جمله هجده نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می باشد.

قرار است اين انتخابات، در ششم ميزان سال روان برگزار شود.

در تکت انتخاباتی انجنیر محمد شهاب حکیمی (صلح، قانونیت و رفاه)، عبدالعلی سرابی به حیث معاون اول و داکتر نورالحبیب حصير، به حیث معاون دوم می باشند.

محمد شهاب حکیمی در مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری پژواک، گفت که در صورت پیروزی، یک حکومت اقتصاد محور را ایجاد خواهد کرد و براى رسيدن به اين هدف، با در نظرداشت نظریات و پیشنهادات مردم پاليسى هاى اقتصادى را روى دست مى گيرد.

او در مورد اين که چرا مى خواهد حکومت اقتصاد محور را ايجاد کند، گفت: "این جهان، جهان اقتصادی است، مناسبات مردم اقتصادی اند، تمامی مسایل چون معارف، صحت، اردو، سیاست، فرهنگ ایجاد جوامع مدنی، مسایل کلتوری و سایر چیزهای دیگر بر اقتصاد استوار اند."

صلح

به باور وی، داشتن اقتصاد خوب باعث می شود تا صلح واقعی در کشور تامین گردد.

حکیمی ضمن حمایت از گفتگوهای صلح میان ایالات متحده امریکا و تحریک طالبان گفت: "بزرگترین آرزوی تمامی افغان ها اول صلح و ثبات در افغانستان است و بعد از آن وحدت ملی، من خواهان نظامى هستم که همه اقوام افغانستان در آن خود را شریک بدانند و منفعت خود را بیبینند؛ چنین دیدگاه به روند صلح در افغانستان کمک کرده می تواند."

وی افزود: "در مدت ۱۸ سال جنگ، ما به این نتیجه رسیدیم که صلح از میل تفنگ ممکن نیست و نتیجه اى هم نداشته است و همه جناح های درگیر، از طولانی شدن جنگ خسته شده اند و باید به هر طریقه که شود، صلح برقرار و جنگ خاتمه یابد."

به گفته وی، در صورت پیروزی به شکل جدی برای صلح واقعی و پایدار تلاش خواهد کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر