زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

واقعه تازۀ فلج در چارچینوی ارزگان ثبت شده است

واقعه تازۀ فلج در چارچینوی ارزگان ثبت شده است

author avatar
31 Mar 2019 - 15:54
واقعه تازۀ فلج در چارچینوی ارزگان ثبت شده است
author avatar
31 Mar 2019 - 15:54

 

ترینکوت (پژواک، ۱۱حمل ۹۸): والی ارزگان میگوید که اگر طالبان، از تطبیق واکسین پولیو ممانعت کنند و کمپاین خانه به خانه را اجازه ندهند، بیماری فلج دراین ولایت به سرعت شیوع خواهد یافت.

نامبرده این اظهارات را درحالی ابراز داشت که به تازه گی، یک واقعۀ پولیو در ولسوالی چارچینو ثبت شده است.

محمدشفیق اسدالله سعید والی ارزگان گفت درصورتیکه طالبان، موانع موجود در مقابل تطبیق واکسین پولیو را دور نکنند و اجازۀ تطبیق منزل به منزل را اجازه ندهند، نتایج ناگوار در پی خواهد داشت.

موصوف علاوه نمود که در چند ماه اخیر، صرف در ولسوالی چارچینو، سه واقعۀ مثبت وایروس پولیو ثبت شده و اطفال فلج شده نیز باشندگان این ولسوالی میباشند.

والی افزود که نه تنها باید موانع فرا راه این کمپاین دور شود، بلکه نیاز است تا برای تطبیق این کمپاین، برنامه آگاهی دهی عامۀ وسیع راه اندازی شود و هر کس مسئولیتش را ادا نماید.

به قول سعید؛ سران خانواده ها، عالمان دینی، متنفذین قومی و در کل اشخاص صاحب رسوخ، باید در عرصه تطبیق واکسین پولیو، به اطفال کمتر از پنج سال دست به کار شوند.

مسئولین صحت عامه ارزگان میگویند که نه تنها طالبان در مقابل تطبیق واکسین پولیو موانع ایجاد کرده اند، بلکه نبود آگاهی عامه و عدم تطبیق واکسین از سوی خانواده ها به اطفال کمتر از پنج سال، مشکلاتى اند که باعث شده دراین ولایت سه واقعه پولیو ثبت شود.

داکترخان آغا میاخیل رییس صحت عامه گفت سه طفل که تازه به بیماری فلج مصاب شده اند، سران خانواده های شان، با تطبیق واکسین پولیو مخالفت جدی میورزیدند.

 به قول موصوف، اثنايی که رضاکاران درمقابل منازل آنها میرفتند، آنها با تطبیق واکسین مخالفت میکردند.

میاخیل گفت که بسا اطفال فلج شده؛ فرزندان قوماندانان طالبان می باشند و یا اعضای خانواده های اقارب آنها هستند.

رییس صحت عامه افزود که تلاش ورزیده تا برای تطبیق واکسین پولیو، همه امکانات را فراهم نماید و در تمام ولسوالی های این ولایت این کمپاین را عملی کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر