زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاینى به منظور جمع آوری کتابهاې درسى در هرات راه اندازی شد

کمپاینى به منظور جمع آوری کتابهاې درسى در هرات راه اندازی شد

author avatar
31 Mar 2019 - 15:46
کمپاینى به منظور جمع آوری کتابهاې درسى در هرات راه اندازی شد
author avatar
31 Mar 2019 - 15:46

هرات(پژواک،۱۱ حمل ۹۸): یک جوان در هرات، برای جلوگیری از انبار شدن کتاب های درسی مکتب، کمپاین یک هفته یی جمع آوری کتاب های اضافه را راه اندازی نموده است، تا پس از گردآوری آن را به دانش آموزان نیازمند توزیع نماید.

نوید دانش غفوری یک تن از فعالین مدنی در ولایت هرات، امروز حین برپایی خیمه جمع آوری کتاب های یادشده در چوک فرهنگ شهرهرات و آغاز این کمپاین، به آژانس خبری پژواک گفت که این کمپاین، به هدف دستگیری خانواده های نیازمند که توانایی خرید کتب مکتب برای فرزندان شان را ندارند، راه اندازی شده است.

موصوف افزود: «با راه اندازی این کمپاین، ما آنعده کتاب های ذخیره شده در خانه های شهروندان را جمع آوری می کنیم که برای آنان قابل استفاده نمی باشد؛ اما یکی دیگر که سخت به آن نیاز دارد، از طریق مکتب دوباره توزیع می شود.»

او همچنان خاطر نشان کرد که در این کمپاین، افزون بر کتاب های درسی معارف، کتاب های معلوماتی نیز پذیرفته می شود و غرض مطالعه متعلمین به مکاتب سپرده می شود.

با این حال، برپایی خیمه به منظورجمع آورى این کتاب ها در چوک فرهنگ شهر هرات، بیشتر باشندگان این ولایت را برای اهدای کتاب های درسی در خانه های شان، تشویق کرده است.

شماری از شهروندان که چندین جلد کتاب را به این برنامه اهدا کرده اند، تأکید دارند که راه اندازی همچو کمپاین ها، می‌ تواند کمبود کتاب را در مکاتب هرات کاهش دهد.

جلیل فیضیان یک تن از اهدا کننده گان کتاب، گفت که راه اندازی چنین برنامه ها برای استفاده درست از کتاب ها و مواد آموزشی ذخیره شده در خانه ها، مؤثر می باشد.

او علاوه کرد: «این کار بسیار نیک است و باید فرهنگ سازی شود، تا با جمع آوری کتاب های درسی، کمک به اطفال خانواده های بی بضاعت گردد.»

محمود جویا دیگر اهدا کننده کتاب گفت: «قبل از اینکه نصاب تعلیمی تغییر بکند و این کتاب ها را دور بیندازیم، خیلی خوب است که آن را از طریق این کمپاین به شاگردانی که کتاب درسی ندارند، این کتاب ها را در اختیار شان قرار دهیم.»

برکت الله رحیمی، اهدا کننده کتاب در کمپاین جمع آوری کتابهای معارف گفت: «من کتاب های زیادی در خانه داشتم و آن را آوردم تا دیگر شهروندان که با نبود کتاب مواجه اند، از این کتاب ها استفاده کنند.»

این شهروندان از همه مردم می خواهند تا با اهدای کتاب های درسی که در خانه دارند، در این کمپاین سهم بگیرند.

این کمپاین درحالی راه اندازی می شود که در حال حاضر، دانش آموزان مکاتب این ولایت از کمبود کتاب رنج میبرند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر